UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

W okresie od czerwca do października w Europie aż 60% nabywców drugiej generacji Porsche Panamera  zdecydowało się na odmiany hybrydowe pojazdu. Wersje z napędem elektrycznym są obecnie wprowadzane na największe rynki zbytu producenta ze Stuttgartu – chiński i północnoamerykański.

Gernot Doellner, przedstawiciel Porsche odpowiedzialny za linię modelową Panamery, powiedział:
“Zainteresowanie klientów jest znacznie większe niż 10 czy 15%, które pierwotnie zakładaliśmy”.

Obowiązujące w niektórych krajach europejskich ulgi podatkowe przy zakupie samochodów zelektryfikowanych sprawiły, że hybrydowe wersje Panamery stanowiły ponad 90% sprzedaży w Belgii i 70% we Francji. W Niemczech zelektryfikowane odmiany czterodrzwiowego Porsche wybierał co czwarty nabywca.

W Polsce katalogowe ceny hybrydowych wersji Panamery rozpoczynają się od 498 200 zł (wersja 4-E Hybrid). Za flagową odmianę Turbo S E-Hybrid Sport Turismo Executive należy zapłacić 968 780 zł. Pojazd rozwija 680 KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s i może rozpędzić się maksymalnie do 310 km/h. Zasięg w trybie elektrycznym wynosi 49 km.

Porsche rozważa wprowadzenie na rynek w pełnie elektrycznej wersji Panamery.

Dostawy pierwszego, całkowicie elektrycznego modelu producenta ze Stuttgartu – Mission E – rozpoczną się w 2020 r. Rocznie z taśm produkcyjnych będzie zjeżdżać 20 000 egzemplarzy tego modelu.

W ciągu kolejnych pięciu lat Porsche zamierza przeznaczyć 3 mld euro na rozwój pojazdów zelektryfikowanych.

bloomberg.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY