UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Po 10 miesiącach br. modele z gamy Recharge stanowiły niemal 45% europejskiej sprzedaży Volvo Cars z czego ok. 90% stanowiły auta PHEV, a 10% modele BEV. W Polsce po 10 miesiącach liczba rejestracji wzrosła o 6,37% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Ogółem do października br. Volvo Cars zwiększyła sprzedaż o 12,6%, do 581 464 aut. Modele Recharge, stanowiły jedną czwartą globalnej sprzedaży. Z zestawienia widać wyraźnie, że brak komponentów wyraźnie wpłynął na spadek sprzedaży aut skandynawskiego producenta w X miesiącu tego roku na wszystkich światowych rynkach.

BEV i PHEV sprzedają się dobrze

W październiku bieżącego roku globalna sprzedaż Volvo Cars osiągnęła poziom 50 815 samochodów, co oznacza spadek o 22,2% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Spadek był związany z niedoborem komponentów, który wpłynął na produkcję, ale popyt na produkty Volvo Cars wciąż jest duży. Firma odnotowała wzrost udziału w sprzedaży samochodów elektrycznych. Po 10 miesiącach modele BEV i PHEV stanowią 25,5% całego wolumenu wydanych aut. W odseparowanym październiku zelektryfikowane auta osiągnęły udział 31,3% globalnej sprzedaży. Sprzedaż aut czysto elektrycznych (BEV) po dziesięciu miesiącach wynosi 3,1% ogólnej sprzedaży, co przekłada się na 18 251 pojazdów doręczonych klientom. W październiku ich udział wynosił już 5,6%. W ubiegłym miesiącu w belgijskiej fabryce ruszyła produkcja całkowicie elektrycznego Volvo C40 Recharge, co zdaniem producenta spowoduje, że udziały te będą dalej rosnąć.

Podaż nie zaspokoiła popytu

Sprzedaż Volvo Cars w Stanach Zjednoczonych wyniosła 104 066 samochodów w ciągu pierwszych 10 miesięcy, co stanowi wzrost o 23,5% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. W październiku sprzedaż wyniosła 8701 samochodów, z czego samochody Recharge stanowiły 24,1% całkowitej sprzedaży. Sprzedaż w Chinach w okresie od stycznia do października wyniosła 143 616 samochodów, co stanowi wzrost o 10,5%  w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. W październiku liczba sprzedanych samochodów wyniosła 11 006 aut, co oznacza spadek o 34,2% w porównaniu z październikiem 2020 r., głównie ze względu na ograniczenia produkcyjne, które nie były w stanie zaspokoić dużego popytu.

Sprzedaż Volvo Cars w Europie wyniosła 242 495 samochodów w pierwszych 10 miesiącach roku, co stanowi wzrost o 6,1% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Na wyniki sprzedaży za miesiąc październik wpłynął brak dostępnych samochodów, co spowodowało spadek do 22 124 aut. Popyt był silny i zaowocował ożywieniem na rynkach takich jak Szwecja i Wielka Brytania.

XC60 bryluje

Od ponad dziesięciu lat najlepiej sprzedającym się modelem na całym świecie pozostaje XC60. W okresie od stycznia do końca października wydano klientom 177 795 takich aut (2020: 149 855). Na drugim miejscu znalazł się jego mniejszy brat – XC40 z podobnym wynikiem 170 907 (142 159) sztuk. Podium zamyka model Volvo XC90 z wynikiem 89 041 sprzedanych aut (2020: 70 195 sztuk).

Strategia elektryfikacji

Producent konsekwentnie realizuje strategię elektryfikacji swoich pojazdów. Po 10 miesiącach modele z gamy Recharge stanowiły niemal 45% europejskiej sprzedaż, z czego ok. 90% stanowiły auta PHEV, a 10% – modele BEV. Do oferty Volvo Cars dołączył czysto elektryczny model C40 oraz jednosilnikowa odmiana XC40 Recharge.

Sprzedaż Volvo Cars na poszczególnych rynkach

Europa

Październik 2020 

Październik 2021 

Zmiana

 I-X.2020

I-X.2021 

Zmiana

Europa 28181 22 124 -21,5% 228 514 242 495 6,1%
Chiny 16 723 11 006 -34,2% 130 001 143 616 10,5%
USA 10 691 8 701 -18,6% 84 295 104 066 23,5%
Pozostałe rynki 9 965 8 984 -7,3% 73 608 91 287 24,0%
Ogółem 65 290 50 815 -22,2% 516 418 581 464 12,6%

Klienci w 100 krajach

W roku obrotowym 2020 Volvo Car Group odnotowała zysk operacyjny w wysokości 8,5 mld SEK (14,3 mld SEK w 2019 r.). Przychody w tym okresie wyniosły 262,8 mld SEK (274,1 mld SEK). W całym 2020 r. światowa sprzedaż osiągnęła poziom 661 713 samochodów w ok. 100 krajach, co oznacza spadek o 6,2% w porównaniu z 2019 r. Od 2010 r. Volvo Cars jest własnością Zhejiang Geely Holding Group.

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY