UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Operator Vy Buss AB zamówił 49 elektrycznych, przegubowych autobusów Volvo 7900. Nowe autobusy, będą wozić pasażerów w szwedzkim mieście Jönköping od lata 2021 r.  Zamówione pojazdy zostaną wyprodukowane w Polsce – we wrocławskiej fabryce Volvo.

„Zwiększając efektywność i dostępność transportu publicznego za pomocą dobrze zaprojektowanych, cichych i bezemisyjnych autobusów o dużej pojemności, Jönköping pokazuje, w jaki sposób uczynić miejski transport publiczny bardziej zrównoważonym. Będzie to istotne szczególnie po pandemii Covid-19, przyczyni się do utrzymania i przyciągnięcia nowych pasażerów. Elektromobilność otwiera ponadto nowe możliwości dla planowania urbanistycznego. Jesteśmy bardzo dumni, że możemy uczestniczyć w tym procesie, wspierać rozwój Jönköping i innych miast” – powiedział Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses.

„Cieszymy się, że możemy współpracować z Volvo Buses przy realizacji wspólnego programu elektryfikacji transportu miejskiego w Jönköping, w ramach naszej nowej umowy z Jönköpings Länstrafik (JLT). Nowe pojazdy z nawiązką spełniają wymagania zarówno JLT jak i Vy. Cieszymy się też z kontynuacji naszej długiej współpracy z Volvo. Uruchomienie w Jönköping nowego, jeszcze bardziej przyjaznego dla środowiska systemu transportu miejskiego, będzie ekscytujące i da nam dużą satysfakcję” – dodał Andreas Ehrenborg, Dyrektor Techniczny Vy Buss AB.

Do Jönköping trafią przegubowe Volvo 7900 Electric Articulated. Każdy z pojazdów będzie mógł zabrać na pokład do 120 pasażerów. Długość elektrobusów wyniesie 18,55 lub 18,7 m. Układ napędowy będzie się składał z podwójnych silników elektrycznych oraz dwubiegowej skrzyni biegów. Jego maksymalna moc to 2 x 200 kW (2 x 272 KM), zaś maksymalny moment obrotowy – 31 kNm na osi napędzanej.
Pojemność akumulatorów litowo-jonowych wyniesie do 396 kWh. Pojazdy będą kompatybilne ze standardami ładowania OppCharge oraz Combo2/CCS.

Volvo Buses i Vy Buss przeprowadziły też analizy tras i obliczenia, które stanowią podstawę do optymalizacji pojemności akumulatorów autobusów.

„Zaoferowaliśmy rozwiązanie systemowe, w którym nasze szerokie kompetencje w zakresie elektromobilności były jednym z kilku czynników, które zadecydowały o zamówieniu ze strony
Vy Buss. Istotną rolę odegrały też doskonałe doświadczenia z poprzednich wspólnych projektów oraz obecność w Jönköping naszego dilera” – ujawnił Martin Spjern, Dyrektor Sprzedaży Autobusów Elektrycznych w Volvo Buses.

 

volvobuses.pl, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY