Romain Dumas zakończył pierwsze jazdy testowe przygotowujące do „Pikes Peak International Hill Climb”, który odbędzie się 24 czerwca 2018 r. Na trasie słynnego wyścigu Francuz usiądzie za kierownicą w pełni elektrycznego Volkswagena I.D. R Pikes Peak.
Ponieważ droga wiodąca na szczyt Pikes Peak (4 302 m n.p.m.) jest drogą publiczną, zespołowi testującemu udostępniono ją jedynie na trzy godziny.
Jak powiedział Sven Smeets, dyrektor Volkswagen Motorsport:
„Widomości z Colorado Springs są bardzo dobre: przygotowania modelu I.D. R Pikes Peak do imprezy przebiegają planowo, teraz możemy skoncentrować się na precyzyjnym dostrojeniu poszczególnych elementów. Stało się to możliwe dzięki ciężkiej pracy najpierw w Niemczech, a teraz zespołu testowego na miejscu w Kolorado. Jeśli będziemy nadal pracować z taką samą koncentracją i determinacją, naprawdę będziemy mieć szansę na ustanowienie 24. czerwca nowego rekordu trasy w kategorii samochodów elektrycznych”.
Podczas pierwszych prób w USA zespół Volkswagena koncentrował się przede wszystkim na dostrajaniu zawieszenia samochodu, na testach opon oraz na optymalnym wykorzystaniu pojemności akumulatorów, a także na odzyskiwaniu energii podczas hamowania.
Francois-Xavier Demaison, Dyrektor Techniczny Volkswagen Motorsport i szef projektu I.D. R Pikes Peak, stwierdził:
„Perfekcyjne gospodarowanie energią to jeden z najważniejszych elementów w skutecznym ataku na dotychczasowy rekord trasy w kategorii samochodów z napędem elektrycznym. Pierwszy przejazd na trasie Pikes Peak okazał się sukcesem. Świadczy to o tym, że komputerowe symulacje i jazdy testowe w Europie trafiły w sedno”.
Romain Dumas ujawnił natomiast:
„I.D. R Pikes Peak to najlepszy samochód jakim kiedykolwiek wjeżdżałem na szczyt tej góry. Przyspieszenie i prędkości osiągane w zakrętach naprawdę robią wrażenie, a przy tym auto jest bardzo wygodne. Dzięki elektrycznemu napędowi nie muszę zmieniać przełożeń, lecz mogę się w pełni skoncentrować na idealnym torze jazdy”.
24 czerwca Dumas zamierza pobić rekord Pikes Peak dla samochodów elektrycznych wynoszący obecnie 8.57,118 minut. Na trasie liczącej 19,99 km i 156 zakrętów ustanowiono go w 2016 r. Oznacza to jazdę ze średnią prędkością 134 km/h.
Volkswagen I.D. R Pikes Peak został wyposażony w dwa silniki o mocy systemowej wynoszącej 500 kW (680 KM), z których jeden jest zamontowany przy przedniej, a jeden przy tylnej osi.
Romain Dumas dodał:
„Po raz pierwszy nie muszę się martwić spadkiem mocy na dużej wysokości”.
Na skutek mniejszej zawartości tlenu w powietrzu, silnik spalinowy już na starcie na wysokości 2 862 m n.p.m. traci niemal 30 procent mocy. Z każdym kilometrem w kierunku mety ten efekt narasta. Za to silniki elektryczne przez cały czas pracują z tą samą efektywnością.
Trasa wyścigu na Pikes Peak liczy niemal 20 km, zaś różnica wzniesień pomiędzy startem a metą wynosi 1 440 m. W pobliżu szczytu śnieg lub grad padają w czerwcu przez 18 do nawet 30 dni. Kierowcy muszą także umieć dawać sobie radę z nagłym deszczem czy z niespodziewaną gołoledzią. W okolicach mety przeciętna temperatura w czerwcu wynosi około zera stopni.
vw.press-bank.pl, materiały własne