UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Toyota poinformowała, że rozpocznie dostawy zestawów napędowych opartych na ogniwach paliwowych do autobusów miejskich portugalskiej firmy Caetanobus SA, należącej do koncernu Salvador Caetano Indústria. Będą to pierwsze autobusy z napędem wodorowym Toyoty w Europie.

Caetanobus SA zbuduje własne pojazdy zasilane technologią japońskiego producenta.  Toyota zamierza dostarczać swojemu partnerowi ogniwa paliwowe, zbiorniki wodoru, jednostki sterujące oraz łączące je przewody i wloty wodoru. Pierwszy zeroemisyjny autobus miejski portugalskiej marki opuści linię produkcyjną jesienią 2019 roku. Na początku Caetanobus SA wyprodukuje dwa pojazdy demonstracyjne, które będą woziły pasażerów w wybranych europejskich miastach.

Jak powiedział dr Johan van Zyl, prezydent i dyrektor generalny Toyota Motor Europe:
„Współpraca z firmą Caetanobus w zakresie dostarczania naszych systemów ogniw paliwowych do produkowanych przez nią autobusów to kolejna okazja do zademonstrowania wielu praktycznych zastosowań i korzyści dla środowiska z technologii wodorowych. Bardzo nas cieszy perspektywa ujrzenia na ulicach europejskich miast pierwszych wodorowych autobusów naszego wieloletniego partnera. Wodorowe autobusy mają wiele zalet w porównaniu do innych bezemisyjnych pojazdów tego rodzaju. Należą do nich większy zasięg na jednym tankowaniu i krótki czas napełniania zbiorników paliwem. Korzyści te pozwolą przeznaczyć wodorowe autobusy do obsługi dłuższych tras i w większym stopniu je wykorzystywać”.

Ogłoszenie współpracy pomiędzy Toyotą i  Caetanobus SA miało miejsce w Lizbonie, w obecności przedstawicieli portugalskiego rządu, odpowiedzialnych za transport i ochronę środowiska. Konferencja odbyła się w czasie wizyty w Portugalii katamaranu Energy Observer, wodorowego statku morskiego zasilanego ogniwami paliwowymi, który jest samowystarczalny energetycznie. Korzysta on wyłącznie ze źródeł odnawialnych, w tym energii słonecznej, wiatrowej i ruchu fal. Jacht znajduje się w trakcie podróży dookoła świata, stanowiącej eksperymentalną wyprawę naukową.

Toyota promuje technologię ogniw paliwowych jako alternatywę dla pojazdów elektrycznych na baterie. Według japońskiego producenta wodór może pełnić rolę paliwa przyszłości w modelach osobowych,  ciężarówkach i samochodach dostawczych, autobusach oraz małych pojazdach przemysłowych. Obecnie Toyota produkuje zeroemisyjnego sedana Mirai, dostępnego m.in. w Europie, Ameryce i Japonii, wodorowe autobusy SORA, które jeżdżą już po ulicach Tokio, wodorowe wózki widłowe, obsługujące fabryki i magazyny w Japonii oraz pojazdy dostawcze, pracujące we flocie sieci sklepów Seven-Eleven w Japonii. Opracowała także dwie prototypowe ciężarówki, które przewożą towary w porcie Long Beach w Kalifornii.

 

toyotanews.eu, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

PARTNER GŁÓWNY

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA