UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Scania dostarczyła dwa całkowicie elektryczne pojazdy ciężarowe na rzecz norweskiej sieci hurtowni Asko. W ramach projektu pilotażowego, samochody będą testowane w rzeczywistych warunkach użytkowania. Elektryczne ciężarówki Scania zostały wyposażone w akumulatory litowo-jonowe o pojemności 165 kWh, zapewniające zasięg 120 km. Pojazdy przystosowano do ładowania z mocą 150 kW przez złącze CCS. Za napęd ciężarówek odpowiada silnik elektryczny o mocy szczytowej 394 KM. Dopuszczalna masa całkowita pojazdów wynosi 27 ton.

Jak powiedziała Karin Rådström, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Scania:
“W dłuższej perspektywie elektryfikacja będzie miała kluczowe znaczenie dla urzeczywistnienia zrównoważonego systemu transportu, co dotyczy również pojazdów ciężarowych. W związku z tym niezmiennie ważne jest, aby w ramach badań i rozwoju współpracować z klientami i poznać wpływ danego rozwiązania na ich działalność. Nie należy poprzestawać na upewnieniu się, że rozwiązania techniczne działają, a energia elektryczna, która ładuje akumulatory, pochodzi z odnawialnych źródeł. Dlatego cieszymy się z kolejnego ważnego projektu realizowanego z firmą Asko”.

Projekt otrzymał wsparcie finansowe od Enovy, państwowego przedsiębiorstwa będącego własnością norweskiego Ministerstwa Klimatu i Środowiska.

“W Scania nieustannie przeznaczamy środki na rozwój rozwiązań w zakresie elektryfikacji i niebawem zostanie osiągnięty punkt zwrotny, w którym elektryfikacja transportu ciężkiego stanie się dla klientów atrakcyjną inwestycją. Wzięliśmy aktywny udział w rozwoju akumulatorów i ogniw, zarówno prowadząc własne badania, jak i poprzez współpracę partnerską z klientami. Jest to obszar, w którym spodziewamy się znacznego postępu w ciągu najbliższych kilku lat, w tym udoskonaleń, które umożliwią realizację różnych zadań transportowych, nie zapominając jednocześnie o całkowitym koszcie użytkowania pojazdów przez naszych klientów” – dodała Karin Rådström.

Testy całkowicie elektrycznych ciężarówek nie są jednym projektem pilotażowym realizowanym przez obie firmy. Asko wdrożyło wcześniej do floty cztery pojazdy ciężarowe Scania zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi.

 

scania.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY