UDOSTĘPNIJ

Producent samochodów elektrycznych Fisker podał więcej szczegółów na temat swoich planów dotyczących oddziałów w USA i Europie. W 2022 roku kalifornijska firma otworzy  sieć punktów sprzedaży w USA m.in. w Los Angeles i Nowym Jorku, a następnie w Kopenhadze. Europejska lokalizacja nie może dziwić, zważywszy na duńskie pochodzenie założyciela.

Pierwsze tak zwane „Brand Experience Center” firmy ma zostać otwarte w Los Angeles w pierwszej połowie 2022 roku. Następna będzie, zapowiedziana już europejska siedziba firmy w Monachium. Co najmniej cztery kolejne centra mają powstać w drugiej połowie przyszłego roku w Londynie, Nowym Jorku, Miami i Kopenhadze.

Według Fiskera, zapewnią one potencjalnym klientom możliwość obejrzenia i przetestowania pojazdów firmy, a także rozmowy z ekspertami ds. produktów na miejscu.

Centa w dużych metropoliach

Nasze Centra Brand Experience będą głównym punktem spotkania z nami dla większości potencjalnych klientów. Nasze globalne plany wdrożenia koncentrują się na największych obszarach metropolitalnych pod względem popytu na pojazdy elektryczne oraz na takich miejscach, gdzie możemy „zaspokoić” największą liczbę naszych posiadaczy rezerwacji – powiedział Henrik Fisker, prezes i dyrektor generalny Fisker.

Premiera na targach w LA

Produkcja Fiskera Ocean w zakładzie Magna w Graz ma ruszyć 17 listopada 2022 r. Fisker planuje zaprezentować produkcyjną wersję elektrycznego SUV-a na Los Angeles Auto Show w listopadzie 2021 r. Według firmy wpłynęło już 17 300 rezerwacji na pojazdy, które klienci potwierdzili wpłatą zaliczki. Niedawno też, brytyjska firma Onto świadcząca usługi subskrypcji samochodów elektrycznych Onto podpisała umowę z Fisker na dostawę do 700 egzemplarzy Fisker Ocean w 2023 roku. Już w 2020 roku duński dostawca usług przewozowych Viggo zamówił również 300 egzemplarzy.

Dla Niemców taniej

W USA Fisker Ocean zostanie uruchomiony w rekomendowanej cenie detalicznej 37 499 USD (przed dopłatami). Na auta na rynek niemiecki, Fisker zapowiedział cenę „niższą niż 32 000 euro, w czym wliczają się podatki i dotacje związane z pojazdami elektrycznymi”.

Każda rezerwacja pojazdu wymaga kaucji w wysokości 250 USD z 10% opłatą (25 USD) na pokrycie tzw. kosztów operacyjnych. Zamówienie może być w każdej chwili anulowane. – Nasz proces rezerwacji i zamawiania aut był od samego początku zaprojektowany tak, aby był przejrzysty oraz przedkładał jakość nad ilość – dodał Fisker.

Fisker Inc. to amerykańska firma z siedzibą w Los Angeles założona w 2005 roku, zajmująca się produkcją pojazdów elektrycznych, notowana na nowojorskiej giełdzie.

Źródło: nvestors.fiskerinc.com

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA