UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Porsche chce zbudować własną fabrykę ogniw do produkcji „wysokowydajnych akumulatorów” w Tübingen w Niemczech. Akumulatory od Porsche mają być z anodą krzemową zamiast zwykłego grafitu. Firma z Zuffenhausen chce pracować nad nowymi materiałami i bardziej efektywnymi rozwiązaniami chłodniczymi. Posłużą dla ogniw do samochodów sportowych.

Producent samochodów sportowych z siedzibą w Stuttgarcie wcześnie zapewniał, że planuje w przyszłości kupować akumulatory do swoich samochodów elektrycznych od spółki-matki Volkswagena. Teraz zmienia zdanie twierdząc, że ogniwa o wysokiej wydajności – to „domena Porsche”.

Chęć wybudowania własne fabryki zasygnalizował dyrektor generalny Porsche Oliver Blume w wywiadzie dla niemieckiego periodyku Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung. W artykule mówi między innymi, że: „ogniwa akumulatorowe stają się podstawową technologią niemieckiego przemysłu samochodowego (…). Porsche chce w tej transformacji odegrać pionierską rolę ”. Fabryka ogniw akumulatorowych Porsche miałaby powstać w Tübingen (Badenia-Wirtembergia).

Dyrektor generalny Porsche zaznaczył, że firma nie zrezygnuje ze współpracy z Grupą Volkswagen w zakresie dostaw akumulatorów. Jednak Porsche sam chce stworzyć „dodatkowo segment dla ogniw o wysokiej wydajności”. – Tak jak opracowywaliśmy wysokowydajne silniki spalinowe, teraz chcemy być w czołówce wysokowydajnych akumulatorów – tłumaczy na łamach niemieckiego pisma Oliver Blume. Szef Porsche nie ujawnił na razie harmonogramu budowy zakładu.

Zmiana kierunku rozwoju firmy nie jest jednak zaskoczeniem. Już w marcu Porsche ogłosiło, że chce podążać własną ścieżką w strategii akumulatorowej – z anodą krzemową zamiast zwykłego grafitu. Firma z Zuffenhausen chce pracować nad nowymi materiałami i bardziej efektywnymi rozwiązaniami chłodniczymi dla wydajnych ogniw do samochodów sportowych i motorowych.

Na początku kwietnia pojawiły się informacje, że Porsche zamierza założyć spółkę joint venture o nazwie Cellforce Group wraz z Fraunhofer spin-off Custom Cells i P3 Group. To prawdopodobnie ona wybudowała by fabrykę superwydajnych ogniw. Na razie jednak sprawa jest w zawieszeniu. Dlatego nie jest jasne, na jakiej strukturze będzie się opierać fabryka ogniw akumulatorowych Porsche w Tübingen.

Warto przypomnieć, że Grupa Volkswagen zapowiedziała budowę sześciu europejskich fabryk ogniw akumulatorowych do 2030 r. Na razie znamy lokalizacje dwóch z sześciu fabryk (w Salzgitter i Skellefteå w Szwecji). W Salzgitter Volkswagen we własnym zakresie będzie zarządzał produkcją ogniw i budował tam tzw. „ogniwo elementarne”, podczas gdy w Szwecji spółka z Wolfsburga będzie współpracować ze start-upem akumulatorowym Northvolt. Być może trzecia z zapowiadanych sześciu fabryk to inwestycje Porsche w Tübingen.

Źródło: electrive.com

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY