UDOSTĘPNIJ

Ford ogłosił, że już w roku 2024 klienci będą mogli kupić całkowicie elektryczną wersję Pumy – kompaktowego SUV-a ze sportowym charakterem, który produkowany będzie w Rumunii. Również w tym kraju (w Krajowej) w przyszłym roku rozpocznie się produkcja Forda Transita Couriera nowej generacji – lekkiego samochodu dostawczego. W 2024 r. pojawi się wersja z napędem elektrycznym tego modelu. W tym samym roku z taśm rumuńskiego zakładu, który ma zostać przejęty przez spółkę Ford Otosan zjedzie elektryczna wersja Tourneo Courier – kompaktowego samochodu wielozadaniowego.

Ford Puma, kompaktowy SUV będzie dostępny także w wersji elektrycznej. Nowa wersja pojawi się już w roku 2024 i będzie produkowana w fabryce w Rumunii. Amerykański producent potwierdził, że rumuński zakład rozpocznie już w przyszłym roku produkcję Ford Transita Couriera nowej generacji – lekkiego samochodu dostawczego, a w 2024 r. pojawi się wersja z napędem elektrycznym. W Krajowej od 2023 r. montowany będzie również Tourneo Courier – kompaktowy samochód wielozadaniowy, który rok później (2024 r.) dostępny będzie w wersji elektrycznej.

Otosan przejmie fabrykę

Transit Courier i Tourneo Courier zostały zaprojektowane i skonstruowane przez Ford Otosan, spółkę joint venture Forda, jedną z najdłużej działających firm na światowym rynku branży motoryzacyjnej. Ford planuje przedłużenie strategicznego partnerstwa ze spółką. Po konsultacjach, Ford Otosan ma zostać właścicielem rumuńskiej fabryki pod warunkiem uzyskania niezbędnych zgód wydawanych przez organy regulacyjne, co ma nastąpić w III kwartale 2022 roku. Współpraca wykorzystuje kluczową rolę, jaką odgrywa Ford Otosan w planach Forda dotyczących pojazdów użytkowych w Europie i zwiększa jego rolę jako globalnego gracza produkcyjnego.

Cieszymy się, że wraz z tym potwierdzeniem oferta pojazdów osobowych Forda powiększa się, a znaczenie fabryki w Rumunii wzrasta. Wzmożona produkcja w Krajowej to z pewnością kluczowy element przyszłości Forda na rynku europejskim zapewniający jednocześnie naszym klientom coraz większą gamę modeli do wyboru – powiedział Stuart Rowley, prezes Ford of Europe.

Strategiczna Krajowa

Samochody Transit Courier i Tourneo Courier nowej generacji są projektowane i konstruowane przez Ford Otosan, spółkę joint venture Forda, w której Ford i Koç Holding są większościowymi udziałowcami.

Porozumienie pokazuje, że strategiczne partnerstwo pomaga Fordowi lepiej wykorzystywać dostępne zasoby, poprzez dzielenie się inwestycjami i czerpanie z szerszej puli wiedzy specjalistycznej. Możliwość pogłębienia partnerstwa z Koç Holdings w Ford Otosan oraz rozwoju wspólnej spółki joint venture to niezwykle ciekawa perspektywa. Fabryka w miejscowości Krajowa już dziś jest przykładem dużego sukcesu, a skorzystanie z doświadczenia i wiedzy Ford Otosan w zakresie elektryfikacji i konstrukcji pojazdów użytkowych może wynieść nas na jeszcze wyższy poziom osiągnięć – powiedział Rowley.

Wzmocnienie pozycji

Ogłoszone w niedawno plany rozwojowe producenta otwierają nowy rozdział w historii Ford Otosan. Zwiększają także znaczenie fabryki w Rumunii w przyszłości spółki joint venture i umacniają rolę Forda Otosan jako globalnego gracza produkcyjnego.

Porozumienie, które zawarliśmy jest strategiczne i wzmocni pozycję Ford Otosan jako największego producenta pojazdów użytkowych w Europie. Dołożymy wszelkich starań, by być zaufanym partnerem i wspierać rozwój, który koncentruje się na rozszerzeniu gamy samochodów elektrycznych – powiedział Haydar Yenigun, dyrektor generalny Ford Otosan.

Przejście na elektryczną przyszłość

W ramach proponowanej nowej struktury własnościowej, Krajowa skorzysta m.in. z umiejętności i wiedzy jakie posiada Ford Otosan doświadczony w projektowaniu, inżynierii oraz budowie samochodów użytkowych i elektrycznych. Wiedza na temat elektrycznych układów napędowych zdobyta przez Ford Otosan m.in. dzięki produkcji w tureckiej fabryce w Kocaeli dwutonowego E-Transita, który wejdzie do sprzedaży jeszcze w tym kwartale, oraz elektrycznej wersji Transita Custom nowej generacji, która z kolei pojawi się na rynku w 2023 roku, może zostać wykorzystana do zapewnienia rumuńskiej fabryce Forda najlepszego w swojej klasie przejścia na tzw. „elektryczną przyszłość”. Zarząd Ford Otosan w Krajowej będzie miał ułatwiony transfer wiedzy z zakresu technologii akumulatorów dzięki zwiększonej integracji pionowej, a także będzie mógł korzystać z rozległej i – co istotne – efektywnej kosztowo sieci dostawców firmy.

Źródło: na podstawie Ford

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA