UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Nissan Motor wybuduje dwie fabryki akumulatorów z partnerem z Chin – Envision AESC. Inwestycja sięgnie 1,8 miliarda dolarów, a zakłady powstaną w Japonii i Wielkiej Brytanii. Fabryki mają powstać przy wsparciu lokalnych władz. Produkcja ma ruszyć już w 2024 roku.

Japoński producent samochodów rozpocznie produkcję akumulatorów w dwóch nowych fabrykach, w Japonii i w Wielkiej Brytanii już w 2024 r. – podał portal asia.nikkei.com. Dzięki inwestycji Nissan chce uzyskać łączną moc produkcyjną zdolną do zasilania 700 000 pojazdów elektrycznych rocznie. Według przedstawicieli koncernu inwestycja jest niezbędna ponieważ „branża motoryzacyjna przyspiesza przestawiając się na pojazdy elektryczne, a w związku z tym rośnie konkurencja dotycząca inwestycji w kluczowe komponenty do ich produkcji”.

Envision – baterie dla 900 tysięcy pojazdów rocznie

Fabryki będą zarządzane przez chiński koncern Envision AESC w którym Nissan posiada 20% udziałów. Obecnie Envision produkuje akumulatory wystarczające do zasilania 200 000 pojazdów elektrycznych. Wszystkie akumulatory wyprodukowane w fabrykach będą zasilały pojazdy należące do współpracujących ze sobą koncernów Renault-Nissan-Mitsubishi.

Envision jest siódmym co do wielkości dostawcą akumulatorów do pojazdów elektrycznych na świecie. Dzięki nowym fabrykom w Japonii i Wielkiej Brytanii firma zwiększy swoją moc produkcyjną, która łącznie ma wystarczyć do wyprodukowania ogniw zdolnych do zasilania 900 000 pojazdów elektrycznych rocznie (200 + 700 tys.). Envision wniesie również wkład w finansowanie nowych zakładów.

Nissan – milion samochodów EV już w 2023 roku

Nissan liczy, że uda mu się przeprowadzić inwestycje z wykorzystaniem dotacji od rządów Japonii i Wielkiej Brytanii. Przypomnijmy, że japoński producent samochodów sprzedaje obecnie 180 000 samochodów elektrycznych rocznie. Firma zamierza podnieść ten poziom do ponad 1 miliona samochodów do końca 2023 roku.

Nissan nowe fabryki miałby wybudować we współpracy z innymi wiodącymi producentami akumulatorów, w tym chińskim producentem Amperex (CATL) i południowokoreańskim LG Chem. Contemporary Amperex Technology (CATL), to chiński producent akumulatorów założony w 2011 roku. CATL specjalizuje się w produkcji akumulatorów litowo-jonowych do pojazdów elektrycznych i systemów magazynowania energii. Z kolei południowokoreański gigant LG Chem posiada swoje fabryki na całym świecie w tym w Polsce. Z Koreańczykami związał się niedawno także General Motors, amerykański producent samochodów (wspólnie wybudują fabryki baterii w USA.

Fabryki budują: Toyota, Tesla, Volkswagen, Ford

Z kolei inny japoński gigant Toyota Motor w 2020 roku inwestując w budowę fabryk produkujących ogniwa utworzył spółkę joint venture z Panasonic i także nawiązał współpracę z CATL. Swoje fabryki akumulatorów chce budować Tesla (prawdopodobnie w Teksasie i w Berlinie), a  Volkswagen poinformował o inwestycji w sześć fabryk akumulatorów w Europie do 2030 r. Niedawno informowaliśmy ponadto o tym, że Ford Motor Company będzie produkował baterie wspólnie z południowokoreańską SK Innovation. Elektromobilny wyścig trwa.

Źródło: własne, asia.nikkei.com

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY