UDOSTĘPNIJ

W dniach 7-8 października br. odbędzie się Kongres Nowej Mobilności 2021 – największe wydarzenie w tej części Europy, w całości poświęcone elektromobilności. Weźmie w nim udział m.in. kilkuset ekspertów, praktyków rynku zrównoważonego transportu, decydentów, którzy na co dzień odpowiadają za rozwój i wdrażanie niskoemisyjnego transportu w Polsce oraz kilkudziesięciu wystawców. Organizatorzy – Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) oraz Miasto Łódź przygotowali blisko 50 merytorycznych debat, sesji w formule okrągłego stołu czy warsztatów

KNM odbędzie się w nadchodzącym tygodniu w dniach 7-8 października br. (czwartek-piątek) w łódzkim EC1. Na środę 6 października br. zaplanowano zamknięte spotkania Komitetów Merytorycznych PSPA.
Gospodarze Kongresu spodziewają się podczas imprezy rekordowej liczby 1000 uczestników, w tym kilkuset ekspertów i praktyków rynku oraz wielu wystawców. Dla gości przygotowano blisko 50 merytorycznych debat, sesji w formule okrągłego stołu czy warsztatów.

Rozpocznie Fit for 55

Konferencję rozpoczniemy inauguracyjnym panelem pn. „Pakiet Fit for 55 – jak wyzwanie może stać się szansą?” z udziałem znamienitych gości, m.in. Hanny Zdanowskiej, Prezydent Miasta Łódź, Michała Kurtyki, Ministra Klimatu i Środowiska, Anny Clunes, Ambasador Wielkiej Brytanii, Juhy Ottman, Ambasadora Finlandii oraz Svena Steina, członka zarządu Volkswagen Group Polska – podkreślił Maciej Mazur, moderator sesji, dyrektor zarządzający PSPA.

W sesji klimatycznej pn. „COP26”, będącej wstępem do nadchodzącego szczytu klimatycznego w Glasgow, oprócz Ministra Michała Kurtyki i Ambasador Anny Clune, wezmą udział m.in. przedstawiciele Krajowego Ośrodka Zmian Klimatu (Alicja Pawłowska), European Climate Foundation (Antoni Bielewicz), Fundacji Czyste Powietrze (Agata Śmieja), Koalicji Klimatycznej (Urszula Stefanowicz), Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (Jakub Faryś), Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (Tomasz Bęben), Politechniki Łódzkiej (Robert Cichowicz), Zgorzeleckiego Klastra Rozwoju Odnawialnych Źródeł Energii i Efektywności Energetycznej (Agnieszka Spirydowicz), a także marek, np. Stellantis (Paweł Wideł).

Mój elektryk – podsumowanie, wnioski

Na temat rynku pojazdów elektrycznych i perspektyw jego rozwoju, a także o rządowym projekcie dopłat i roli instytucji finansowych w tym zakresie, rozmawiać będą eksperci w ramach sesji motoryzacyjnej „Program „Mój Elektryk” – podsumowanie, wnioski i rekomendacje” z udziałem m.in. Artura Lorkowskiego, Zastępcy Prezesa Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Udział w sesji wezmą także: Robert Antczak (Arval), Maciej Matelski (PKO Leasing), Rogier Klop (LeasePlan), Michał Chudzik (Alphabet), Piotr Pawlak (Ford Polska), Andrzej Gemra (Renault), Tomasz Latała-Golisz (Nissan), Łukasz Paździor (Mazda), Andrzej Sugajski (Związek Polskiego Leasingu), Marek Konieczny (Związek Dealerów Samochodów), Piotr Michalczyk (PwC) i Witold Śmiałek (Krakowski Holding Komunalny).

Konferencja w Łodzi to niepowtarzalna okazja, by po trzech miesiącach od uruchomienia programu „Mój Elektryk”, pokusić się o jego wstępne podsumowanie oraz dyskusję na temat pomocy także dla rozwoju infrastruktury ładowania, co pozwoli na zdynamizowanie procesu transformacji transportu. Zaplanowano wiele wystąpień i prezentacji, których osobiście jestem bardzo ciekaw – dodał Maciej Mazur.

Zmiany w ustawie

Kwestie m.in. procedowanych zmian w ustawie o elektromobilności, praktycznych doświadczeń we wdrażaniu infrastruktury ładowania w firmach flotowych czy problematyki rozliczeń kosztów uzupełniania energii w wybranych krajach europejskich, przypadną w udziale uczestnikom sesji infrastrukturalnej „Biznes naładowany elektromobilnością – kierunki rozwoju niepublicznej infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce”. Udział w niej potwierdzili m.in.: Szymon Byliński (Ministerstwo Klimatu i Środowiska), Rafał Czyżewski (GreenWay), Tomasz Wolanowski (ABB), Marek Samborski (GARO), Przemysław Kałdoński (EV+), Michał Sałata (Sigma), Konrad Karpiński (Traficar), Szymon Biel (PRE Biel), Aleksander Czapczyk (GreenWay), Mariusz Kondraciuk (Siemens), Janusz Grądzki (EV Box), Piotr Wróbel (LeasePlan), Krzysztof Leszczyński (Alphabet), Jasja van der Veen (Alfen), Radosław Kitala (Arval), Piotr Drożdżyk (Enelion), Przemysław Szywacz (KMPG).

Ciekawie zapowiada się także panel „Elektromobilność. Zielona energia dla gospodarki i biznesu”, podczas którego swoją premierę będzie miał raport pt. „Jak elektromobilność zmieni rynek pracy w Polsce?”, opracowany przez Boston Consulting Group i PSPA. W panelu weźmie m.in. udział Andrzej Ziółkowski, Prezes Zarządu Urząd Dozoru Technicznego, Artur Lorkowski (NFOŚiGW), Szymon Byliński (MKiŚ), Krzysztof Wasielewski (Enelion), Dr. Kristian Kuhlmann (Boston Consulting Group), Manuel Ötsch (Valmet Automotive).

Europa dwóch prędkości

Równie interesująco zapowiadają się prezentacje zagranicznych gości w ramach panelu „Europa dwóch prędkości w elektromobilności – czy jesteśmy skazani na wolniejsze tempo rozwoju zeroemisyjnego transportu w regionie CEE?”. Udział w nim potwierdzili m.in. Stefan Ivanov (Ampeco), Christian Hahn (Hubject), Keith Budden (Cenex), Bogdan Kucharski (BP Poland), Jens Horning (PwC), Aaron Fishbone (GreenWay), Włodzimierz Hrymniak (EkoEnergetyka) – powiedział Aleksander Rajch, odpowiedzialny za relacje zewnętrzne i międzynarodowe PSPA. – Sesja typowo międzynarodowa to także „CEE Green Transport Initiative Summit”, w której wezmą udział Peter Badik (GreenWay), Dino Novosel (Deutsche Telekom), Akexandru Teodorescu (Renovatio Mobility/e-charge), Petar Georgiev,  (Ampeco), Agnieszka Gajewska (PwC), Patrik Krizansky (Slovak Electric Vehicle Association). Podczas tych sesji będziemy rozmawiać o tym, jak dogonić zachodnią Europę w zakresie rozwoju elektromobilności – dodał Rajch.

Szansa na szybszą dekarbonizację

7 października br., podczas pierwszego dnia Kongresu odbędzie się także prezentacja raportu „Rozwój rynku elektrycznych samochodów używanych szansą na przyspieszenie dekarbonizacji sektora transportu w Polsce”, który zaprezentują Agnieszka Czajka (OTOMOTO) i Piotr Ziółkowski (PSPA). W debacie na ten temat udział wezmą m.in. Marek Popiołek (MKiŚ), Aleksander Śniegocki (Wise Europa) i Wojciech Drzewiecki (IBRM Samar). W ramach sesji „Strategia Rozwoju Nowej Mobilności w Polsce” spotkają się z kolei Adam Wieczorek (Wiceprezydent Miasta Łodzi), Adam Jędrzejewski (Mobilne Miasto), Maciej Panek (Panek CarSharing), Konrad Niklewicz, Tramwaje Warszawskie), Michał Konowrocki (Uber Polska), Aneta Ogrodniczek (EasyShare), Konrad Karpiński (Traficar), Jakub Michałowski (Blinkee.city), Paweł Doleciński (Arval), Markus Lübeck (Vianova), Katarzyna Strzegowska (ZTM Warszawa), Łukasz Franek, (ZTP Kraków), Krzysztof Balawejder (MPK Wrocław), Krzysztof Urban (FreeNow), Grzegorz Bargielski (Geovelo), Jakub Giza (Nextbike Polska), Włodzimierz Łoziński (Vooom).

Pierwszego dnia, po panelach i sesjach merytorycznych, odbędzie się Business Mixer, organizowany przez Business Finland oraz Coctail (British Embassy). Dzień zakończy uroczysta gala, podczas której zostaną wręczone nagrody eMobility Media Awards 2021.

Prezydencka debata

Nowelizacja Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, nowe przepisy dotyczące stref czystego transportu i mechanizmu interwencyjnego czy planowane uruchomienie systemu wsparcia finansowego ze środków NFOŚiGW – to tylko niektóre wyzwania, stojące przed samorządami w Polsce w obszarze zrównoważonego transportu. Wszystkie zostaną omówione podczas panelu z udziałem prezydentów największych polskich miast, m.in. Hanny Zdanowskiej (Łódź), Konrada Fijołka (Rzeszów), Arkadiusza Chęcińskiego (Sosnowiec), Katarzyny Gruszeckiej-Spychały (Gdynia), Mirosława Kozłowicza (Bydgoszcz), Artura Szymczyka (Lublin), Kazimierz Karolczak (GZM).

To od naszych działań zależy jakość życia mieszkańców miast, a dzisiaj kluczowe jest ograniczenie emisji zanieczyszczeń oraz hałasu – powiedział Adam Wieczorek, wiceprezydent Łodzi. Podczas KNM 2021 zainaugurowana zostanie także działalność Komitetu samorządowego PSPA, który będzie wspierał polskie samorządy w upowszechnianiu zeroemisyjnych technologii.

Polska bateryjną potęgą

Bardzo ważnym elementem Kongresu będzie „Polish Battery Day”. Polska to największy w Europie i piąty na świecie dostawca akumulatorów litowo-jonowych i ich komponentów do samochodów z napędem elektrycznym. Już 8 października br. międzynarodowi eksperci będą dyskutować na KNM o tym, jak utrzymać i dodatkowo wzmocnić pozycję Polski w tym kluczowym segmencie sektora motoryzacji. Wsparciem dla wydarzenia jest Business Finland, Partner Merytoryczny tej ścieżki tematycznej. Udział w wydarzeniu potwierdzili: Marek Popiołek (MKiŚ), Ewa Łabno-Falęcka (Mercedes-Benz Polska), Grzegorz Słomkowski (PAIH), Filip Jankun (Impact), Robert Chryc-Gawrychowski (Northvolt), Ilkka Homanen (Business Finland), Jaakko Savolainen (Fortum). W ramach tematycznej sesji „Rynek bateryjny – analiza, perspektywa międzynarodowa i kierunki rozwoju” spotkają się ponadto: Jyrki Alkio (Ministry of Economic Affairs and Employment of Finland), Mari Lundström (Aalto University), Patrik Krizansky (SEVA), Maciej Dryjański (AVL Software and Functions), Michał Obiegała (BP Polska), Ilkka Homanen (Business Finland), Markus Ekberg (FinnCobalt), Ville Vatanen (JOT Automation), Manuel Ötsch (Valmet Automotive), Robert Makieła (Wastes Service Group), Marcin Wach (Strategy Engineers).

Zaplanowano wiele ciekawych wystąpień, m.in.: Fińska strategia bateryjna; Baterie na początku i na końcu życia EV – perspektywa dostawcy OEM’ów; Polska myśl innowacyjna i Polska jako globalny hub bateryjny – marzenia czy kwestia dobrej strategii biznesowej?; Rola surowców w produkcji baterii – wyzwania i szanse; Rozwijanie łańcucha wartości w sektorze bateryjnym oraz rozwój klastrów bateryjnych w Europie; Recykling baterii – element niezbędny do domknięcia cyklu życia baterii – dodał Aleksander Rajch z PSPA.

Ważny wodór w transporcie

KNM 2021 to najważniejszy w Polsce kongres w całości poświęcony elektromobilności, miejsce wymiany idei i wiedzy eksperckiej na najwyższym poziomie merytorycznym, podczas którego poruszonych zostanie większość kluczowych tematów ważnych dla rynku. Kolejna sesja tematyczna to m.in. „Wodór w transporcie – perspektywy rozwoju i bariery do pokonania”, w której udział weźmie m.in. Aleksandra Binkowska (Hydrogen Utopia), Ewa Mazur (MKiŚ), Andrzej Szałek (Toyota), Marcin Parchomiuk (Sieć Badawcza Łukasiewicz), Wojciech Gis (ITS) i Paweł Piotrowicz (TÜV SÜD Polska). O potrzebie uruchomienia dopłat do zakupu i instalacji ładowarek będą z kolei rozmawiali uczestnicy sesji „Program wsparcia rozwoju infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych przez NFOŚiGW”, w której udział wezmą: Artur Lorkowski (NFOŚiGW), Jakub Faryś (PZPM), Michał Borowiec (GDDKiA), Marcin Kos (Urząd Miasta Łodzi), Przemysław Kałdoński (EV+), Andrzej Popławski (innogy), Remco Köhne (Allego), Rafał Rupar (GreenWay), Janusz Grądzki (EV Box).

Transportowa waga ciężka

W sesji logistycznej „Elektromobilność wagi ciężkiej – rozwiązania dla sektora transportu i logistyki w Polsce” wezmą m.in. udział Dariusz Wieczorek, Poseł na Sejm, Przewodniczący podkomisji do spraw elektormobilności, Tomasz Zwiercan (GLS), Paweł Kupczyk (Volvo Trucks), Piotr Gomuła (Volkswagen), Katarzyna Kujawiak (Panattoni Europe), Maciej Rybak (No Limit), Danill Inviaev (GreenWay), Manuel Ötsch (Valmet Automotive).

W imieniu EV Klub Polska serdecznie zapraszamy także drugiego dnia Kongresu ma sesję „Budowa społeczności użytkowników EV”, w którym udział m.in. wezmą: Joel Levin (GEVA & Plug-in America), Ellen Hiep (Verening Elektrische Rijders), Katarzyna Sobótka-Demianowska (InnoEnergy), Grzegorz Sońta (GreenWay), Marcin Krysiński (Fincerto), Agnieszka Komarowicz (Wallbox Chargers) – powiedział Łukasz Lewandowski, Koordynator EV Klub Polska.

Gwarancja zielonej energii

Gwarancja zielonej energii dla samochodów elektrycznych w Polsce to ostatni panel tegorocznego KNM. Weźmie w nim udział m.in. Andrzej Popławski (Innogy Polska), Piotr Maciołek (Polenergia), Rafał Olejnik (Columbus Energy), Dunstan Power (Versinetic ), Maciej Gajewski (GreenWay Polska).

Godna reprezentacja

Kongres zgromadził wiele firm i podmiotów, które mają olbrzymi wpływ na rozwój sektora elektromobilności w naszym kraju oraz daleko poza jego granicami. Partnerami merytorycznymi zdecydowali się zostać: GreenWay Polska, PKN Orlen, Ambasada Wielkiej Brytanii, Bussines Finland, Volkswagen, Volkswagen Samochody dostawcze, Skoda, Audi, Porsche, Toyota, EC1, PWC, PKO Leasing oraz ARVAL. Grono Partnerów reprezentować będą:  Daimler, BMW Polska, Hyundai GLS, Otomoto, Air Products, BNP Paribas, InPost , Rossmann, Go+eAuto, Veolia , BOŚ Bank,EFL Grupa Credit Agricole, Fundacja Kierunkowskaz. Partnerem logistycznym jest  Uber. Wśród Wystawców na Kongresie nie zabraknie takich firm jak: Jaszpol, Nissan, Mazda, Technitel, Vosco Auto, EvMotors, ABB, Enelion, Mitsubishi.

Program Kongresu dostępny jest na stronie www.kongresnowejmobilnosci.pl

Strona zawiera ponad to wiele innych istotnych informacji dotyczących łódzkiego KNM-u. Za pośrednictwem strony w prosty sposób można też dokonać rezerwacji na Kongres.

Źródło: na podstawie PSPA

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA