UDOSTĘPNIJ

Hyundai Motor Group zamierza położyć nacisk na produkcję zeroemisyjnych pojazdów użytkowych, takich jak ciężarówki i autobusy.

Koreański koncern planuje wypuścić na rynek zelektryfikowane lub wodorowe wersje takich modeli jak dostawczy Porter (H 100) czy ciągnik siodłowy Xcient, jak również autobusów średniej wielkości.

Napęd elektryczny trafi początkowo do lekkich ciężarówek: wspomnianego wyżej Portera oraz Mighty. Pojazdy zostaną wyposażone w system silników pochodzących z osobowego SUVa Kona Electric. Otrzymają przy tym znacznie większe baterie o pojemności 256 kWh, które pozwolą na przejechanie 250-300 km na jednym ładowaniu.

Zelektryfikowane wersje Portera i Mighty pojawią się na rynku w 2019 r. Ponadto, w ciągu dwóch lat, Hyundai zamierza wprowadzić do sprzedaży elektryczną odmianę autobusu County.

W 2022 r. do oferty koreańskiego producenta dołączy zeroemisyjna odmiana ciągnika siodłowego Xcient. Hyundai rozważa wyposażenie ciężarówki w wodorowe ogniwa paliwowe. Rozwiązanie to zapewni większy zasięg w porównaniu do pojazdów zasilanych za pomocą baterii. Wodorowy Xcient rywalizowałby na rynku m.in. z modelami Nikola One oraz Nikola Two, które amerykańska firma Nikola Motor Company planuje wprowadzić na drogi w 2021 r.

W ciągu pięciu kolejnych lat Hyundai zamierza przeznaczyć na rozwój innowacyjnych technologii równowartość 21,56 miliarda dolarów.

businesskorea.co.kr, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA