UDOSTĘPNIJ

Fuso z myślą o potencjalnych nowych klientach nabywających w pełni elektryczny lekki samochód ciężarowy tej marki, zwiększa transparentność przy przechodzeniu na elektromobilność i wprowadza aplikację „eTruck Ready”. Narzędzie oferowane przez Daimler Trucks dostępne jest na kluczowych dla producenta rynkach czyli w Niemczech, Francji, Holandii, Wielkiej Brytanii, Portugalii, Danii, Norwegii, Finlandii, Hiszpanii, Szwajcarii, we Włoszech i w Austrii.

„eTruck Ready”, to bezpłatna aplikacja na smartfona, za pomocą której klienci mogą sprawdzić, jakie profile zastosowań i trasy są odpowiednie dla Fuso eCantera. Aplikacja rejestruje rzeczywiste trasy przejazdu konwencjonalnych pojazdów, w tym prędkość, przyspieszenie i profil wysokości wzdłuż trasy. Ważne parametry, takie jak stan załadowania pojazdu i temperatura zewnętrzna, może następnie uzupełnić manager floty na indywidualnym portalu internetowym. Na podstawie wszystkich zebranych danych program oblicza każdorazowo zasięg i przewidywane zużycie energii elektrycznej Fuso eCantera. W ten sposób powstaje realistyczny i przekonujący dla klienta profil zastosowań elektrycznej ciężarówki.

Aplikacja „eTruck Ready” stanowi element kompleksowego systemu econsultingowego Daimler Trucks. Za jej pomocą od 2020 r. Daimler Trucks pomaga potencjalnym nabywcom pojazdu Mercedes-Benz eActros w ocenie ich potencjału elektryfikacji. Teraz aplikacja jest kompatybilna również z eCanterem, co umożliwia FUSO dalsze wzmacnianie swojej wiodącej roli w dziedzinie transportu neutralnego pod względem emisji CO2. Aplikację „eTruck Ready” można pobrać zarówno na system iOS, jak i Android w odpowiednim sklepie z aplikacjami.

Od czasu wprowadzenia modelu eCanter w 2017 roku marka Fuso jest uznawana za pioniera i prekursora w dziedzinie elektrycznych samochodów ciężarowych – i konsekwentnie pracuje nad wdrażaniem zrównoważonych, neutralnych pod względem emisji CO2 rozwiązań transportowych. Zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju Daimler Trucks, Fuso wyznacza przyszłościowy kierunek rozwoju branży pojazdów użytkowych i dąży do tego, aby najpóźniej do roku 2039 wszystkie nowe pojazdy sprzedawane na rynkach triady (w Europie, Ameryce Północnej i Japonii) były podczas jazdy („tank-to-wheel”) neutralne pod względem emisji CO2. eCanter odgrywa istotną rolę w dążeniach do osiągnięcia neutralności klimatycznej transportu, co jest celem wielu rządów w krajach europejskich.
Zakład w Tramagal, położony ok. 150 km na północny wschód od Lizbony, produkuje Fuso Canter, oraz jego siostrzany model z napędem w pełni elektrycznym – FUSO eCanter. Od rozpoczęcia produkcji Fuso Cantera w roku 1980 w Portugalii z taśmy zjechało już ponad 230 tysięcy pojazdów marki Fuso. Tramagal ma do roku 2022 przestawić swoją infrastrukturę na „zieloną” produkcję samochodów ciężarowych – o neutralnym bilansie emisji CO2.

Źródło: Daimler Trucks, własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA