UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Porsche zaprezentowało koncepcję czysto elektrycznego samochodu sportowego – Mission R. Producent zapowiada, że auto będzie czymś więcej niż tylko studium projektowym wskazując m. in. na trwające już testy podwozia. Bolid przyspiesza do 100 km/hw w 2,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną ponad 300 km/h.

W przeciwieństwie do „zwykłych” samochodów wyścigowych GT, Mission R zaprezentowany w Monachium podczas IAA nie jest oparty na modelu produkcyjnym, ale został opracowany od podstaw jako elektryczny samochód wyścigowy. Porsche Mission R napędzane jest dwoma silnikami elektrycznymi. Ten na przedniej osi wytwarza do 320 kW, a na tylnej do 480 kW.

800 kW mocy

W sumie powinno to dać moc 800 kW w tak zwanym „trybie kwalifikacyjnym”. Chodzi o ustawienia dobierane specjalnie na kwalifikacje do wyścigów, a wskazana moc będzie mogła być używana tylko na okrążeniu z pomiarem czasu. W trybie podstawowym, który będzie używany podczas całego wyścigi napęd oferuje 500 kW.

Spełnić marzenia

Mission R przyspiesza do 100 km/hw w 2,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną ponad 300 km/h. Akumulator z ogniwami od spółki Porsche Customcells osiąga 80 kWh i powinien – także dzięki innowacyjnemu, bezpośredniemu chłodzeniu olejem ogniw akumulatora – umożliwiać „przejechanie okrążenia kwalifikacji bez utraty mocy”.

Porsche to marka dla ludzi, którzy spełniają swoje marzenia. Dotyczy to również sportów motorowych. Dlatego w naszych modelach wykazujemy się odwagą w podążaniu nowymi ścieżkami i inspirujemy właścicieli samochodów sportowymi osiągami – powiedział Oliver Blume, prezes Zarząd Porsche AG.

Ładowanie w 15 minut

Dzięki technologii 900 V powinna być możliwa moc ładowania do 340 kW. Według Porsche oznacza to, że 15-minutowa przerwa w wyścigu wystarczy, by naładować od pięciu do 80 proc. – przy założeniu odpowiedniej infrastruktury na torze wyścigowym.

Jak podaje producent Porsche zwróciło również uwagę w tym modelu „na zrównoważony rozwój w konstrukcji nadwozia”. Jest ono w dużej mierze wykonane z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknami naturalnymi (NFK) – głównie z włókien lnianych pochodzących z rolnictwa.

Dane biometryczne

Projekt wnętrza skupia się na kierowcy we wszystkich obszarach. Ergonomicznie umieszczony wyświetlacz między elementami sterującymi na kierownicy pokazuje istotne dane podczas wyścigu. Monitor nad kolumną kierownicy pokazuje obrazy z kamer lusterek bocznych i centralnej kamery lusterka wstecznego. Wyświetlacz dotykowy po prawej stronie fotela może służyć na przykład do wywoływania danych biometrycznych kierowcy.

Osiągi, design i zrównoważony rozwój

Oprócz naszego zaangażowania w Mistrzostwa Świata Formuły E, postanowiliśmy zrobić kolejny duży krok w kierunku mobilności elektrycznej. Studium koncepcyjne to nasza wizja całkowicie elektrycznych sportów motorowych. Mission R uosabia wszystko, co czyni Porsche pożądaną przez klientów: osiągi, design i zrównoważony rozwój – powiedział szef Porsche Blume.

Elektryczne samochody sportowe wydają się rozwijającym się rynkiem zbytu dla producenta samochodów sportowych takiego jakim jest Porsche. Producent podaje, że od wprowadzenia Porsche Carrera Cup Deutschland 31 lat temu, wyprodukował i dostarczył klientom ponad 4400 sztuk samochodów Cup z Weissach.

Źródło: na podstawie porsche.com

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY