UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

W Norwegii w październiku br., zarejestrowano 8116 nowych samochodów w pełni elektrycznych. Pojazdy te stanowiły 70,1 proc. wszystkich nowych rejestracji w dziesiątym miesiącu roku. Modelem, który odnotował największą sprzedaż we wszystkich rodzajach napędu, był VW ID.4 z 913 rejestracjami. W sumie w tym roku zarejestrowano w tym skandynawskim kraju blisko 90 000 nowych aut BEV.

Jeśli chodzi o zestawienie rok do roku to w porównaniu z 7873 rejestracjami BEV w październiku 2020 r., 8116 rejestracji nowych samochodów elektrycznych w tegorocznym październiku, oznacza wzrost o zaledwie 3,1%. W październiku 2020 r. udział w rynku rejestracji elektrycznych wynosił 60,8 proc. Mamy więc w tym względzie blisko 10 procentowy progres.

Mniej Tesli mniej rejestracji

Warto natomiast zwrócić uwagę, że w październiku 2021 r. jest nieco mniej rejestracji niż we wrześniu 2021 r.  Poprzedni miesiąc zamknął się bowiem 13 946 rejestracjami nowych samochodów elektrycznych. We wrześniu najbardziej udanym modelem w Norwegii we wszystkich typach napędów był Tesla Model Y  (3564 nowych rejestracji), przed Teslą Model 3 (2218 nowych rejestracji). Być może obecny spadek wynika więc z mniejszego kontyngentu jaki do Norwegii dostarczyła w październiku Tesla.

Jak można przeczytać na stronie Norweskiego Urzędu Informacji Drogowej (OFV), w tym roku zarejestrowano  już 88 674 nowych samochodów elektrycznych. Odpowiada to udziałowi w rynku na poziomie 63,1 procent od początku stycznia do końca października. Liczba ta odnosi się do samochodów z napędem czysto elektrycznym, pojazdy hybrydowe nie są tutaj brane pod uwagę.

Magiczna granica blisko

Mamy więc  już blisko 90 tysięcy nowych rejestracji samochodów BEV w Norwegii w roku 2021. Czy przekroczona zostanie granica 100 000 nowych rejestracji przekonamy się zapewne już w grudniu.

Tymczasem do 8116 samochodów elektrycznych dołączyło w październiku 2226 hybryd plug-in (PHEV), z udziałem w rynku na poziomie 19,2 proc. (spadek o 6,2 proc. od października 2020 r.). Łącznie 89,3 proc. wszystkich nowych samochodów osobowych w Norwegii miało w październiku zewnętrzne przyłącze do ładowania – w sierpniu było to 87,7 proc., we wrześniu przy wspomnianym wyniku Tesli nawet 91,2 proc. Dla porównania, udział w rynku samochodów benzynowych wyniósł 3,7 procent, a samochodów z silnikiem diesla 2,6 procent. Po miesiącach strat, pojazdy z silnikiem spalinowym odnotowały niewielki wzrost udziału w rynku po raz pierwszy w październiku, ale nadal są znacznie poniżej poziomu z października 2020 r.

ID.4 październikowym liderem

Najlepszy wynik w październiku zanotował VW ID.4 z 913 rejestracjami, wyprzedzając Skodę Enyaq iV z 760 i Hyundai Ioniq 5 z 585 rejestracjami. Liczby te nie obejmują wyłącznie samochodów elektrycznych, ale wszystkich typów napędu. Na czwartym miejscu znalazła się Toyota RAV4, pierwszy model nieoferowany jako BEV. Kolejne jest Volvo XC40 z 488 rejestracjami.

Wracając na koniec do Tesli to tylko 53 nowe modele Modele 3 zostały zarejestrowane w październiku. Model Y, najlepiej sprzedający się samochód w Norwegii we wrześniu, zarejestrował tylko dwie nowe rejestracje w październiku.

Źródło: na podstawie ofv.no, własne

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY