UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Jak podkreśla firma w obszarze elektromobilności Bosch oferuje na rynku najwięcej opcji: od rowerów elektrycznych po maszyny budowlane, od chipów z węglika krzemu po wstępnie zintegrowane moduły e-osi. W tym segmencie elektromobilności niemiecki potentat rośnie dwa razy szybciej niż rynek i w tym roku wygeneruje ponad miliard euro ze sprzedaży. Przychody ze sprzedaży w sektorze Mobility Solutions wzrosną w tym roku o 10 proc. Koncern zamierza zainwestować na elektromobilność łącznie 5 miliardów euro. W roku bieżącym nakłady inwestycje wyniosą 700 milionów euro. Przedstawiciele firmy spodziewają się, że 60 procent wszystkich nowo zarejestrowanych pojazdów w 2035 r. będzie elektrycznych.

Do 2025 roku sprzedaż ma wzrosnąć pięciokrotnie. – Elektromobilność stanie się dla nas podstawową działalnością, a mobilność bez CO2 obszarem wzrostu. Zamieniamy wyzwania w możliwości – tak działamy w Bosch – powiedział dr Volkmar Denner, prezes zarządu Bosch na targach IAA Mobility 2021 w Monachium. Te obszary wzrostu obejmują również zautomatyzowaną jazdę. Wspomaganie kierowcy to podstawa wszystkich poziomów zautomatyzowanej jazdy. Bosch rozwija się szybciej niż rynek – na poziomie 40 procent. Dobra pozycja firmy w obszarach elektromobilności i zautomatyzowanej jazdy pomaga jej skutecznie utrzymać się na rynku naznaczonym kryzysem związanym z pandemią Covid, niedoborami chipów i jeszcze szybszą transformacją sfery mobilności. Przychody ze sprzedaży w sektorze Mobility Solutions wzrosną w tym roku o 10 proc.  – Bosch jest liderem technologicznym, a to oznacza sukces biznesowy – dodał Denner.

Przełom dzięki technologii

Elektromobilność będzie kolejnym rozdziałem w historii Bosch. Dzięki wstępnym inwestycjom o łącznej wartości 5 miliardów euro oraz najbardziej efektywnym na rynku rozwiązaniom w zakresie elektrycznego napędu, dokonuje się przełom. Tylko w tym roku inwestycje wyniosą kolejne 700 milionów euro. Bosch postrzega siebie jako proaktywną firmę, która kształtuje przyszłość. –Przygotowujemy się na rosnące zapotrzebowanie na pojazdy elektryczne na całym świecie. Spodziewamy się, że 60 procent wszystkich nowo zarejestrowanych pojazdów w 2035 r. będzie elektrycznych” – powiedział dr Stefan Hartung, członek zarządu i prezes sektora Mobility Solutions. Rowery z napędem elektrycznym Bosch są dowodem na to, że dzięki swojej innowacyjności firma od dziesięciu lat kreuje rynek e-Bike. Docelowo, Bosch chce kształtować cały rynek z zakresu mobilności. – Musi być przyjazna dla klimatu, ale musi też być przystępna cenowo i atrakcyjna, nie tylko w świetle ambitnych celów wyznaczonych przez UE – dodał Denner. Bosch oferuje na całym świecie przyjazne dla klimatu rozwiązania dla wszystkich rodzajów mobilności, zgodnie z wymogami politycznymi. Firma inwestuje nie tylko w akumulatorowe układy napędowe, ale także w układy napędowe z ogniwami paliwowymi i angażuje się w projekty dla klientów w Chinach, Stanach Zjednoczonych i Europie. W Chinach jeżdżą już pierwsze ciężarówki z rozwiązaniami technicznymi Bosch.

Uniwersalny kabel

Technika Bosch ułatwia ludziom codzienne życie. Podczas jazdy elektrycznej decydującą rolę odgrywa ładowanie. W Monachium Bosch prezentuje nowy uniwersalny kabel do ładowania samochodów elektrycznych. Posiada zintegrowane systemy sterowania i bezpieczeństwa oraz adaptery do wtyczek typu 2 i domowych. Nawet podczas ładowania z gniazdka 230 V może obejść się bez zwykłej skrzynki typu In-Cable Control Box, co oznacza, że waży mniej niż trzy kilogramy – około 40 procent mniej niż konwencjonalne kable ze skrzynkami sterującymi. W celu ułatwienia kierowcom ładowania pojazdów, Bosch zapewnia im dostęp do aplikacji, w której znajdą ponad 200 000 punktów ładowania, a także zapłacą za ładowanie w szybki i prosty sposób.

Wszystkie fot. Bosch

Smartfonem na parking

Sterowniki, czujniki, sztuczna inteligencja: portfolio Bosch zawiera wszystkie elementy umożliwiające zautomatyzowaną jazdę, a firma zatrudnia około 5000 inżynierów pracujących nad wszystkimi poziomami jej rozwoju. Należą do nich nie tylko rozszerzone funkcje wspomagania, które pozwalają kierowcy zdjąć ręce z kierownicy. Dzięki rozwiązaniom Bosch możliwe są już całkowicie bezobsługowe funkcje jazdy. – Projekt pilotażowy Bosch z dziedziny zautomatyzowanego parkowania samochodu ustanowił standardy w Niemczech i Stanach Zjednoczonych – podkreślił Denner. Bosch współpracuje już z Mercedes-Benz i innymi partnerami nad wdrożeniem tej funkcji na parkingu na lotnisku w Stuttgarcie. Nowy Mercedes-Benz Klasy S to pierwszy na świecie samochód produkowany seryjnie, w którym zastosowano niezbędne do tego rozwiązania. Aby pojazdy bez kierowcy, sterowane za pomocą smartfona, mogły przemieszczać się do zarezerwowanego miejsca parkingowego, Bosch wyposaża garaż m.in. w zamontowane na stałe kamery. Do 2025 r. pojawi się kolejne 1000 takich garaży. Firma postrzega automatyzację jazdy przede wszystkim jako rozwiązanie, które może zapewnić większe bezpieczeństwo w ruchu drogowym.

Źródło: na podstawie Bosch

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY