UDOSTĘPNIJ

Chiński fundusz inwestycyjny GSR Capital, który w 2017 r. nabył dział produkcji akumulatorów Nissana, zamierza zainwestować 500 milionów dolarów w spółkę National Electric Vehicle Sweden AB (NEVS).

GSR wybuduje fabrykę baterii w pobliżu zakładów NEVS w szwedzkim Trollhättan, które w przeszłości należały do Saaba.

Jak poinformował dyrektor ds. komunikacji National Electric Vehicle Sweden AB, Fredrik Fryklund:
„Fabryka będzie wytwarzać pakiety akumulatorów dla 400-500 tys. samochodów rocznie, co oznacza, że zaopatrzy nie tylko NEVS, ale również innych klientów w Szwecji i Europie”.

Data uruchomienia zakładu nie została ujawniona. GSR Capital przedstawił swoje plany zaledwie dzień po tym, jak Volkswagen ogłosił zawarcie kontraktów na dostawy baterii o wartości 20 miliardów euro.

Firma NEVS została założona w 2012 r. przez grupę chińskich przedsiębiorstw. Spółka przejęła aktywa Saaba po bankructwie szwedzkiego producenta. Jej siedziba znajduje się w Trollhättan, podobnie jak część zakładów montażowych.

Ponadto, spółka dysponuje fabryką w Tiancinie, gdzie produkowany jest elektryczny model 9-3 bazujący na samochodzie Saaba o tej samej nazwie. Docelowo, z taśm montażowych zakładów ma zjeżdżać do 220 000 egzemplarzy EV rocznie. W drugiej połowie 2018 r. NEVS planuje rozpoczęcie produkcji modelu 9-3 w Trollhättan. Spółka nie dysponuje prawami do posługiwania się marką Saab.

W Szwecji powstanie również fabryka Northvolt, która stanie się konkurentem dla Gigafactory Tesli. Wysokość planowanych inwestycji wynosi w tym przypadku ponad 4 miliardy dolarów. Po uruchomieniu, zakład stanie się największą fabryką baterii litowo-jonowych w Europie. Do 2023 r. fabryka będzie produkować rocznie baterie o łącznej pojemności 32 gigawatogodzin.

 

bloomberg.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA