UDOSTĘPNIJ

Financial Times ujawnił nowe szczegóły dotyczące zakazu sprzedaży samochodów spalinowych, który zacznie obowiązywać w Wielkiej Brytanii począwszy od 2040 r.

Istnieje prawdopodobieństwo, że planowane obostrzenia obejmą wszystkie modele, które nie będą w stanie przejechać w trybie zeroemisyjnym co najmniej 50 mil (ok. 80 km). Oznacza to w praktyce, że jedynymi nowymi samochodami dopuszczonymi do sprzedaży na Wyspach staną się pojazdy w pełni elektryczne (BEV), wodorowe (FCEV) oraz niektóre hybrydy typu plug-in (PHEV). Obecnie, zdecydowana większość modeli z tej ostatniej kategorii nie dysponuje zasięgiem przekraczającym 50 km na jednym ładowaniu (nawet teoretycznie). Co więcej, wyżej opisany wariant planowanych regulacji spowodowałby wycofanie ze sprzedaży w Wielkiej Brytanii klasycznych hybryd, takich jak np. Toyota Prius.

Informacje Financial Times nie zostały jeszcze potwierdzone oficjalnie, zaś ostateczny kształt zapowiadanego zakazu stanowi w dalszym ciągu przedmiot rządowych dyskusji.

Tymczasem na drogach Wielkiej Brytanii porusza się coraz większa liczba zelektryfikowanych samochodów, chociaż w I kwartale 2018 r. liczba rejestracji modeli całkowicie elektrycznych typu BEV spadła o 16,3% w stosunku do analogicznego okresu 2017 r. (z 4 656 szt. do 3 895 szt.). Wzrosło za to zainteresowanie hybrydami plug-in. Liczba rejestracji pojazdów tego rodzaju zwiększyła się o 25,9% r/r, z 8 155 do 10 267 szt. To dobry wynik, biorąc pod uwagę fakt, że w roku bieżącym na Wyspach odnotowano ogólny spadek sprzedaży samochodów osobowych (o 8,8% r/r). Pod względem liczby rejestracji EV, Wielka Brytania niezmiennie zajmuje drugie miejsce w Unii Europejskiej i trzecie w Europie (po Niemczech i Norwegii).

 

ft.com materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA