UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Postępująca cyfryzacja wymaga intensywnej pracy i wdrażania kolejnych nowości. Mercedes znając potrzeby swoich klientów, chce, aby podróżowanie samochodem było jeszcze łatwiejsze, a jednocześnie bardziej urozmaicone. Metodą na to ma być możliwość zakupu sprzętu i opłacenia go z poziomu systemu MBUX. O m.in. postępującej cyfryzacji i kompleksowej ofercie abonamentowej orpa.pl rozmawia z Christianem Middelhauve, szefem globalnej strategii sprzedaży i marketingu w Daimler Mobility.

Jakie opcje finansowania Mercedes chce wprowadzić dla samochodów elektrycznych?

Wraz ze zmianą wagi sprzedaży w kierunku pojazdów elektrycznych i hybrydowych nastąpi przejście na jeszcze bardziej zaawansowane technologie, które pozwolą nam poszerzyć naszą ofertę produktową. Oczywiście nadal będziemy zapewniać finansowanie i leasing jako standardowe opcje, ale skupimy się również na kompleksowej ofercie abonamentowej. Klienci chcą rozwiązań, które nie nakładają na nich istotnych obowiązków. Na tym właśnie staramy się skupić.

Czy nie będzie to problem księgowy? Z jednej strony będzie abonament lub leasing, a z drugiej dodatkowe opcje?

Obecnie pracujemy nad rozwiązaniem zawiłości prawnych, które mogą być trudne w zależności od kraju. Nasz schemat zakłada, że przy umowie, np. leasingu, istnieje możliwość rezerwacji dodatkowych usług cyfrowych. Do tej pory staramy się wypracować metodę, która połączy umowę z usługą cyfrową.

Jaka jest różnica między np. umową leasingu a umową na sprzęt, czy też czas trwania tej umowy jest taki sam? Czy w końcu otrzymamy dwie oddzielne faktury?

Będzie to zależało od momentu, w którym zdecydujemy się na dany sprzęt. Jeśli od samego początku wiesz, co klient chce mieć w swoim pojeździe, możesz od razu go skonfigurować i zapisać wszystko w umowie. Jednak więcej jest wymagane od marki premium. Dlatego dodatkowe wyposażenie można dodać w dowolnym momencie. Wystarczy wejść do Mercedes Me STORE przez MBUX i wybrać to, czego potrzebujesz.

W nowych samochodach, takich jak EQS czy EQB, możliwy będzie zakup za pośrednictwem infotainment wraz z możliwością płacenia za nie odciskami palców i zgłoszoną kartą kredytową. Czy to prawda?

Tak. Już w tym momencie możliwe jest uiszczenie opłat samochodem, np. za bilet parkingowy. W przyszłości Mercedes Pay będzie zasadniczo składnikiem MBUX jako rozwiązania płatniczego. Dzięki temu możliwe będzie zorganizowanie określonych usług.

Jaka jest zaleta Mercedes pay, jeśli to samo można zrobić ze smartfona?

Główną zaletą jest integralność z samochodem i łatwość robienia wszystkiego. Nie musisz wyjmować telefonu ani umawiać się na spotkanie w serwisie. Wszystko można zrobić siedząc wygodnie w samochodzie, począwszy od znalezienia danej usługi po jej zakup. Ma to na celu nie tylko ułatwienie całego procesu, ale także jego szybsze wdrożenie.

Idąc w przyszłość. Czy możemy powiedzieć, że w samochodzie będziemy w stanie zapłacić np. nasze rachunki, czy za proces ładowania? Czy wszystko będzie połączone?

Taki jest kierunek, nawet dzisiaj. Za pomocą karty mercedes me Charge lub aplikacji możliwe jest uregulowanie opłaty. Ostatecznie wszystko to zostanie zintegrowane. Kładziemy duży nacisk na łatwość obsługi. Następnie pojawi się szeroki zakres usług cyfrowych, które oferujemy za pośrednictwem sklepu Mercedes Me Connect.

W dzisiejszych czasach mamy duży problem z hakerami i bezpieczeństwem naszych kont, kart kredytowych czy nawet tożsamości. Jakie są zabezpieczenia dla tego typu rozwiązań?

Zasadniczo korzystamy z najnowszych protokołów bezpieczeństwa i szyfrowania, w tym PCI DSS, i upewniamy się, że klienci rozumieją, jakie dane są zapisywane, używane i gdzie się znajdują. Oznacza to pełną przejrzystość z naszej strony. Ponadto zawsze istnieje możliwość wycofania zgody na przetwarzanie danych. Jesteśmy firmą motoryzacyjną produkującą luksusowe samochody. Zobowiązuje nas to do zapewnienia pełnego bezpieczeństwa danych. To nie tylko nasz przywilej, ale także nasz obowiązek.

Czy uważa Pan, że w przyszłości leasing i dodatkowe opcje, z możliwością dodania po produkcji i zakupie samochodu, zdominują rynek?

Możemy powiedzieć, że jest to kierunek, który obraliśmy. Pierwszym krokiem jest stworzenie ekosystemu – w tym Mercedes pay. W tym momencie jesteśmy w stanie zarządzać domem, urządzeniami w pracy czy samochodem przez Internet. Wprowadzenie nowej funkcjonalności e-commerce w pojazdach to kolejny krok w kierunku jeszcze większej cyfryzacji. Dodanie do tego Mercedes pay sprawi, że nasze produkty będą jeszcze bardziej atrakcyjne. Myślę, że nasi klienci pokochają to rozwiązanie.

Dziękuję za rozmowę.

Maciej Gis

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY