UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

„Covidowy” rok 2020 cechował się zniżkującym popytem na rynkach w pierwszych dwóch kwartałach, co wpłynęło na wolumen sprzedaży, obrót i poziom zysku Daimler Truck AG. Jednak w drugim półroczu zeszłego roku nastąpiło ożywienie rynków. Portfel nowych zleceń w segmencie ciężkiego transportu zasygnalizował pozytywną tendencję, co przełożyło się na  wzrost udziałów rynkowych niemieckiego producenta samochodów ciężarowych i autobusów. Kierownictwo firmy zakłada, że planowane wydzielenie Daimler Truck AG na zasadzie spin-offu pozwoli wyzwolić w tym roku dodatkowy potencjał biznesowy w postaci wzrostu sprzedaży, obrotu i rentowności.

W drugim półroczu 2020 r. nasza działalność znów nabrała rozmachu, który zamierzamy utrzymać w roku bieżącym. Postawiliśmy sobie dwa strategiczne cele. Po pierwsze, chcemy maksymalnie wykorzystać swój potencjał, jeśli chodzi o poziom zysku. Zamierzamy w tym roku osiągnąć rentowność sprzedaży wynoszącą od sześciu do siedmiu procent – co będzie oznaczało wielki krok naprzód. Po drugie, będziemy uczestniczyli w przeobrażaniu naszej gałęzi przemysłu z pozycji lidera – powiedział  Martin Daum, prezes zarządu Daimler Truck AG i członek zarządu Daimler AG.

Foto: Martin Daum, prezes zarządu Daimler Truck AG i członek zarządu Daimler AG.

Firma wyznaczyła sobie pod tym względem na rok 2021 kolejne ważne „kamienie milowe”. – W dziedzinie motoryzacji bezemisyjnej uruchamiamy seryjną produkcję ciężarówek Mercedes-Benz eActros, przeznaczonych do ciężkiego transportu dystrybucyjnego –  dodał Martin Daum.  W dziedzinie automatyzacji na dodatkowych trasach testowych w stanie Nowy Meksyk Daimler Truck zamierza testować kolejną generację wysoko zautomatyzowanych prototypów. Ponad to w zakresie łączności sieciowej klienci we wszystkich makroregionach otrzymają kolejne usługi cyfrowe, dzięki którym użytkowanie samochodów ciężarowych i autobusów z gwiazdą stanie się bardziej efektywne.  – Nasze pojazdy mają przewozić osoby i towary w sposób neutralny pod względem emisji CO2, bezpiecznie i ekonomicznie – i chcemy realizować ten cel skuteczniej niż jakiekolwiek inne przedsiębiorstwo w naszej branży. Tak więc mamy jasną zarysowaną drogę naprzód, a planowane usamodzielnienie biznesowe pomoże nam czynić jeszcze szybsze postępy – podkreślił prezes Daum.

 

Źródło: https://www.media.daimler.pl

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY