UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Firma Volvo Buses otrzymała z Brukseli zamówienie na 90 autobusów hybrydowych 7900 Hybrid. Wszystkie pojazdy zostaną wyprodukowane we Wrocławiu.

Dzięki zawartej umowie, liczba zelektryfikowanych autobusów, które spółka Volvo Buses sprzedała dotąd klientom na całym świecie, przekroczyła poziom 4 000 sztuk. Zamówienie zostało złożone przez STIB-MIVB, przedsiębiorstwo świadczące usługi transportu publicznego na terenie Brukseli.

Większość z autobusów zostanie dostarczona oraz włączona do regularnego ruchu jeszcze w tym roku. Zamówienie obejmuje również obsługę serwisową i konserwację autobusów, którą zajmie się brukselski oddział Volvo Trucks Center.

Jak czytamy w oficjalnym komunikacie, pozyskując nowe autobusy hybrydowe, Bruksela robi znaczący krok w stronę rozwoju i modernizacji miejskiego transportu publicznego. Celem jest elektryfikacja całej floty pojazdów najpóźniej do 2030 roku.

Håkan Agnevall, prezes spółki Volvo Buses, powiedział:
„Belgia przoduje pod względem coraz czystszego i cichszego ruchu miejskiego. Zaledwie rok temu otrzymaliśmy od belgijskiego przedsiębiorstwa TEC równie duże zamówienie na elektryczne autobusy hybrydowe do dwóch belgijskich miast – Charleroi i Namur. Teraz także Bruksela wybiera naszą technologię. Jest to ogromny sukces, który sprawia, że całkowita liczba sprzedanych przez nas zelektryfikowanych autobusów wynosi już ponad 4 000 sztuk”.

Volvo sprzedało do Belgii 90 hybryd i 101 hybryd elektrycznych. Oferta zelektryfikowanych autobusów firmy Volvo Buses obejmuje autobusy hybrydowe, elektryczne autobusy hybrydowe z możliwością ładowania oraz autobusy w pełni elektryczne.

Volvo 7900 Hybrid podczas postoju, ruszania i do osiągnięcia prędkości 15–20 km/h jest autobusem napędzanym całkowicie energią elektryczną i nie emituje spalin. W miarę wzrostu prędkości uruchamiany jest mały silnik wysokoprężny. Jak podaje Volvo, w porównaniu z odpowiednikiem zasilanym wyłącznie olejem napędowym, pojazd wyróżnia się o 30–40 procent niższym zużyciem paliwa i emisją CO2. Ponadto, w przypadku autobusu hybrydowego, emisja cząstek stałych i tlenków azotu jest zredukowana o 50%.

 

volvobuses.pl, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY