UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

W 2020 r. zarejestrowano 52 500 nowych aut marek Renault i Dacia. Renault awansowało na czwarte miejsce pod względem sprzedaży w Polsce, a Dacia zajęła ósmą pozycję na rynku. Renault zostało liderem polskiego rynku samochodów dostawczych. Zarejestrowano 8 950 samochodów dostawczych Renault, co odpowiada 15% udziału w rynku. Udział Grupy Renault w rynku samochodów osobowych i dostawczych w Polsce wyniósł 10,7%. W tym roku pojawi się wiele nowych modeli Grupy Renault. Hitem sprzedażowym może stać się Dacia Spring Electric, która ma być najbardziej przystępnym cenowo samochodem elektrycznym na rynku. Kompaktowy SUV ma mieć zasięg 230 km. Cena modelu ma być znana w marcu br.

W roku 2020 w Polsce zarejestrowano 30 000 samochodów Renault. Udział marki w polskim rynku wyniósł 6,1%, co zapewniło jej awans na czwarte miejsce pod względem sprzedaży. Renault ZOE uplasowało się w TOP3 sprzedaży samochodów elektrycznych. Marka Renault znalazła się również na podium pod względem sprzedaży samochodów elektrycznych w Polsce. Renault oferuje najszerszą na rynku gamę aut w 100% elektrycznych, a także proponuje pełną gamę napędów hybrydowych i hybryd plug-in w modelach Clio, Captur i nowy Megane Grandtour, wyposażonych w technologie E-TECH Hybrid i Plug-in Hybrid. Technologia E-TECH Hybrid będzie również dostępna w Renault Arkana.

W 2020 r. sprzedaż aut Grupy Renault dla firm i instytucji na polskim rynku osiągnęła poziom ponad 36 500 egzemplarzy. Łącznie udział Grupy Renault w rynku sprzedaży do firm oraz instytucji wyniósł 10,1%. Wśród kluczowych klientów Grupy Renault w 2020 r. znaleźli się m.in. Alior Bank (600 zakupionych samochodów) i Traficar (2000 zakupionych samochodów). Grupa Renault zawarła kontrakty również z Polską Spółką Gazownictwa, a także firmami Teltech, Kangoor, Ratownik, Petit Forestier, Hertz czy RTV EURO AGD.

– Rok 2020 był trudny dla całego sektora motoryzacyjnego ze względu na pandemię COVID-19. Mimo to udało nam się zrealizować nasze cele: wejście do TOP5 sprzedaży samochodów osobowych oraz powrót na pozycję lidera na rynku samochodów dostawczych. Renault awansowało także na czwarte miejsce w Polsce pod względem sprzedaży ogółem i znalazło się w TOP3 sprzedaży samochodów elektrycznych. W 2021 r. dzięki naszej szerokiej ofercie samochodów elektrycznych i hybrydowych chcemy umocnić swoją pozycję w tym segmencie. Naszą ambicją jest również awans Dacii o dwa miejsca w rankingu sprzedaży oraz utrzymanie pozycji Renault i zachowanie tytułu lidera na rynku samochodów dostawczych. Ważnym elementem naszej strategii jest rozwijanie naszych narzędzi sprzedaży online – mówi Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Renault w Polsce. W 2021 r. pojawi się wiele nowych modeli Renault i Dacia m.in. Arkana, Trafic Express Van, Kangoo Van, Sandero oraz Logan w wersji sedan.

Renault znalazło się w zeszłym roku wśród pięciu firm nagrodzonych tytułem „Global E-Mobility Leader”. Nagrody te są od trzech lat przyznawane przez PwC i PSPA (Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych) tym firmom, dzięki którym światowa transformacja branży motoryzacyjnej w kierunku nisko- i zeroemisyjności zyskuje coraz szybsze tempo. Renault otrzymało nagrodę za rozwijanie kompleksowego ekosystemu elektromobilności opartego na produkcji samochodów z napędem elektrycznym, carsharing oraz technologie magazynowania energii.

Źródło: https://media.renault.com.pl, orpa.pl

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY