landrover.pl, materiały własne
Oprócz Range Rovera Sport, również Range Rover pojawi się w sprzedaży jako hybryda typu plug-in.
Oba modele zostaną wyposażone w układ napędowy generujący łącznie maksymalnie 404 KM mocy i 640 Nm momentu obrotowego.
Według danych producenta, zużycie paliwa Range Rovera PHEV w cyklu mieszanym NEDC wynosi 2,8 l/100 km, zaś emisja CO2 w cyklu mieszanym NEDC 64 g/km.
Zasięg na napędzie elektrycznym oszacowano na 51 km.
Pojazd został wyposażony w stały napęd na cztery koła. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 2,8 s i może się maksymalnie rozpędzić do 220 km/h.
Podobnie jak w Range Roverze Sport, kierowcy mogą wybrać jeden z dwóch trybów jazdy: domyślny Parallel Hybrid, łączący napęd benzynowy i elektryczny oraz EV (Electric Vehicle), pozwalający na jazdę z użyciem wyłącznie silnika elektrycznego korzystającego z energii zmagazynowanej w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 13,1 kWh.
Szybkie ładowanie baterii do pełna zajmie 2 godziny i 45 minut, zaś ładowanie za pomocą znajdującego się w wyposażeniu standardowym 10-amperowego przewodu przeznaczonego do użytku domowego – 7 godzin i 30 minut.
Pierwsze dostawy do polskich salonów przewidziano na początek roku 2018.
Jaguar Land Rover poinformował niedawno, że od 2020 r. każdy model koncernu otrzyma napęd elektryczny.