UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Niemiecki koncern dla którego poprzedni rok był rekordowy jeśli chodzi o sprzedaż BEV, znacznie zwiększa moce produkcyjne EV w Chinach. Dzięki kolejnej inwestycji w Anhui roczna zdolność produkcyjna wzrośnie do 900 000 sztuk w 2023 r. To prawdopodobnie jednak nie ostatnia inwestycja. Koncern do 2025 roku chce sprzedawać w Państwie Środka 1,5 mln swoich elektryków.

Istniejące chińskie zakłady VW w Anting (firmy SAIC-VW) i Foshan (FAW-VW) docelowo mają zdolności produkcyjne na 300 000 sztuk rocznie. Trzeci zakład w Anhui jak się okazuje również osiągnie tę zdolność produkcyjną. Budowa fabryki w Anhui trwa od kwietnia 2021 roku, a ukończenie zakładu zaplanowano na połowę 2022 roku i rozpoczęcie eksploatacji w drugiej połowie 2023 roku.

Pierwszy zakład z większością udziałów

W przeciwieństwie do dwóch poprzednich fabryk aut elektrycznych w Chinach, VW przejął 75 procent udziałów w spółce joint venture z JAC i zmienił nazwę firmy z JAC Volkswagen na Volkswagen Anhui. W pozostałych dwóch joint ventures chińscy partnerzy nadal mają co najmniej 50 proc. udziałów.

Zdolność produkcyjna samochodów elektrycznych VW w Chinach jest obecnie znacznie powyżej popytu. Niemiecki koncern zapewnia, że elektryczna ofensywa w tym kraju jest na dobrej drodze i to pomimo kłopotów w dostawach półprzewodników. Według danych opublikowanych przez niemieckiego producenta w Chinach dostarczono w 2021 roku klientom łącznie 77 100 samochodów typu BEV (+437 procent), w tym ponad 70 000 z ID. rodziny, czyniąc Volkswagena jednym z pięciu największych dostawców BEV w Chinach.

Podwojenie sprzedaży BEV

Volkswagen dla którego obecny rok będzie pierwszym „pełnym” jeśli chodzi o sprzedaż w Chinach ID. w 2022 roku planuje sprzedaż na poziomie 140 000 aut.

Analizując liczby łatwo zorientować się, że jeśli VW może zgodnie z planem podwoić swoje dostawy aut elektrycznych w Chinach, zdolności produkcyjne, które wkrótce osiągnął 900 000 pojazdów nie zostaną wyczerpane. Chińskie fabryki mogą stać się więc ważnym punktem produkcyjnym dla modeli eksportowych. W październiku pojawił się raport mówiący, że VW planuje przyjąć takie rozwiązanie między innymi dla swojego siedmioosobowego elektrycznego SUV-a (15 000 sztuk rocznie). Choćby w ramach eksportu do Stanów Zjednoczonych gdzie obecnie sprzedaje się tylko SUV-y od VW (17 000 w ubiegłym roku).

Ambitny plan na 2025 rok

Należy jednak mieć na uwadze, że zgodnie z własnymi celami, VW do 2025 roku chce sprzedawać w Chinach około 1,5 miliona nowych pojazdów zelektryfikowanych rocznie. Oficjalnie obejmuje to pojazdy typu BEV, PHEV i FCEV, ale w przypadku Volkswagena będą to prawdopodobnie głównie samochody z napędem elektrycznym. Wydaje się więc, ze powstanie nowych fabryk to tylko kwestia czasu.

 2021 dwa razy lepszy

W ubiegłym Volkswagen sprzedał więcej pojazdów elektrycznych niż kiedykolwiek wcześniej. Do jego klientów dotarło ponad 369 000 samochodów elektrycznych (+73 procent w porównaniu z 2020 r.), w tym około 106 000 PHEV (+33 procent) i 263 000 całkowicie elektrycznych pojazdów (+97 procent). W ten sposób Volkswagen podwoił swoje dostawy BEV rok do roku.

Źródło: na podstawie welt.de, electrive.com, volkswagen-newsroom.com

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA