UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Niemiecki koncern w 2021 r. dostarczył niemal 4,9 mln pojazdów klientom na całym świecie. To spadek o ok. 8% w porównaniu z rokiem 2020. W dużym stopniu jest to efekt problemów z dostawami półprzewodników, które zdaniem producenta będą odczuwalne też w pierwszym półroczu tego roku. Udział w rynku w pełni elektrycznych i hybrydowych pojazdów marki niemal się podwoił w porównaniu z rokiem 2020 (z 4 do 7,5%). W Europie samochody te stanowią 19,3% ogólnej liczby dostarczonych Volkswagenów (w 2020 było to 12,6%). Bardzo duży wzrost zainteresowania elektrycznymi autami odnotowano w Stanach Zjednoczonych, Chinach i Niemczech. W Niemczech co czwarty dostarczony Volkswagen jest ładowany z gniazdka.

Nie zwalniamy tempa elektryfikacji mimo problemów z dostępnością półprzewodników. W bardzo krótkim czasie Volkswagen został liderem rynku samochodów elektrycznych w Europie – powiedział  Ralf Brandstätter, CEO marki Volkswagen. Na świecie VW dostarczył ponad 369 tysięcy aut elektrycznych (BEV i hybryd PHEV), co oznacza, że co czwarty Volkswagen na rynku niemieckim miał napęd BEV/PHEV. Sprzedażowym hitem okazał się ID.4. Portfel zamówień w Europie jest na rekordowym poziomie 543 000 aut, w tym 95 000 to w pełni elektryczne modele ID.

Elektryczny lider

Volkswagen nie zwalnia tempa elektryfikacji mimo problemów z dostępnością półprzewodników. W minionym roku Volkswagen dostarczył najwięcej aut elektrycznych w historii – ponad 369 tys. (+73% w porównaniu z 2020). W tej liczbie zawarte są samochody hybrydowe (PHEV), których dostarczono 106 tys. (+33%). Dostawy aut w pełni elektrycznych (BEV) wzrosły w porównaniu z rokiem 2020 niemal dwukrotnie (263 tys. sztuk, +97%). W bardzo krótkim czasie Volkswagen został liderem rynku samochodów elektrycznych w Europie. Zgodnie z naszą strategią ACCELERATE i dzięki ciągłemu poszerzaniu oferty modeli jeszcze bardziej przyspieszymy naszą ofensywę w dziedzinie elektromobilności. Jeszcze w tym roku na rynku pojawi się ID.BUZZ, który uzupełni i urozmaici rodzinę samochodów ID. – powiedział Ralf Brandstätter, CEO marki Volkswagen.

– Volkswagen uzyskał satysfakcjonujące wyniki sprzedaży w bardzo trudnych warunkach. Ogromny wpływ na możliwości produkcyjne naszych zakładów miała sytuacja na rynku półprzewodników. Volkswagen mimo trudności z zaopatrzeniem zanotował wysoką sprzedaż. Mamy rekordowy portfel zamówień, na poziomie 543 000 samochodów w samej Europie, w tym 95 000 sztuk ID., co pokazuje jasno, że popyt na samochody Volkswagena utrzymuje się na wysokim poziomie – skomentował Klaus Zellmer, Członek Zarządu marki Volkswagen, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.

Ofensywa w Chinach

Udział w rynku w pełni elektrycznych i hybrydowych pojazdów niemal się podwoił w porównaniu z rokiem 2020 (z 4 do 7,5%). W Europie te samochody stanowią 19,3% ogólnej liczby dostarczonych Volkswagenów (w 2020 było to 12,6%). Bardzo duży wzrost zainteresowania elektrycznymi autami odnotowano w Stanach Zjednoczonych, Chinach i Niemczech. U naszych zachodnich sąsiadów co czwarty dostarczony Volkswagen jest ładowany z gniazdka. Elektryczna ofensywa marki w Chinach nie zwalnia tempa mimo problemów z łańcuchami dostaw. W 2021 roku w tym kraju dostarczono 77 100 elektrycznych aut, w tym ponad 70 000 stanowiły samochody rodziny ID. Dzięki temu Volkswagen należy do piątki największych dostawców aut BEV w Państwie Środka. Rok 2022 powinien przynieść dalsze wzrosty na tamtejszym rynku. Niemal 17 000 aut elektrycznych sprzedano w USA, to niemal 20-krotny wzrost w porównaniu z rokiem 2020. To pozwoliło osiągnąć Volkswagenowi czwarte miejsce wśród producentów samochodów BEV.

ID.4 sprzedażowym hitem

Najpopularniejszym modelem marki z napędem elektrycznym jest ID.4. W 2021 model ten zajął pierwsze miejsce z liczbą 119 650 sprzedanych egzemplarzy, spośród 263 000 wszystkich pojazdów typu BEV dostarczonych klientom. Kolejne miejsca zajęły: ID.3 (ok. 76 000 aut), e-up! (ok. 41 500) i Volkswagen ID.61 (poniżej 18 000 sztuk). Ten ostatni model jest oferowany wyłącznie na rynku chińskim. W Europie model ID.4 jest liderem wśród aut elektrycznych w takich krajach jak Szwecja, Dania, Finlandia i Irlandia. W pełni elektryczny SUV cieszy się powodzeniem także w USA, gdzie sprzedano blisko 17 000 tych aut, a w Chinach zajmuje drugie miejsce wśród elektrycznych aut tego segmentu.

Źródło: na podstawie Volkswagen

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY