UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Niemiecki koncern motoryzacyjny do 2025 r. zainwestuje w farmy wiatrowe i elektrownie słoneczne ok. 40 mln euro. Producent, który do 2050 roku zamierza osiągnąć neutralny bilans emisji CO2 (ma w tym pomóc wprowadzanie kolejnych elektrycznych aut oraz plan dekarbonizacji „Way to Zero”), poinformował, że uzgodnił właśnie szczegóły swojego największego projektu w dziedzinie energii odnawialnej. Koncern we współpracy ze specjalistami z wpd Onshore Aldermyrberget AB wybuduje farmę wiatrową w Skellefteå, na północy Szwecji. Należąca do Volkswagena część farmy będzie generować ok. 100 GWh zielonej energii. Z udziałem w rynku na poziomie 20% i 9300 dostarczonych aut elektrycznych od stycznia do listopada koncern jest liderem rynku aut BEV w tym skandynawskim kraju, gdzie od ośmiu miesięcy hitem sprzedażowym jest ID.4. Do roku 2030 przynajmniej 70% sprzedawanych w Europie samochodów z logo VW będzie zasilanych z akumulatorów.

Równocześnie z przyspieszeniem tempa elektryfikacji swojego portfolio produktów i poszerzania gamy modeli ID. w ramach strategii ACCELERATE, Volkswagen wspiera inwestycje w farmy wiatrowe i elektrownie słoneczne, dzięki czemu zwiększa się udział energii odnawialnej w miksie energetycznym. Oznacza to, że firma systematycznie ogranicza ślad węglowy rodziny ID., co przybliża ją do celu jakim jest neutralny bilans emisji CO2 elektrycznych Volkswagenów.

W kierunku energii odnawialnej

Volkswagen jest na drodze wyznaczonej przez strategię ‘Way to Zero.’ Skupiamy się na dekarbonizacji i rozwoju zrównoważonej mobilności. Jesteśmy pierwszym producentem, który na tak dużą skalę wspiera działania związane z pozyskiwaniem energii odnawialnej. Robimy to, ponieważ elektromobilność może odegrać znaczącą rolę w zatrzymaniu zmian klimatu tylko w sytuacji, gdy samochody elektryczne będą ładowane zieloną energią – powiedział prezes Volkswagena, Ralf Brandstätter.

Niemal równocześnie z farmą wiatrową w Szwecji, na początku 2022 r. zostanie uruchomiona olbrzymia elektrownia słoneczna w Tramm-Göthen, na północnym wschodzie Niemiec. We wspólnym projekcie Volkswagena i koncernu energetycznego RWE zostanie zamontowanych ok. 420 tys. modułów fotowoltaicznych – to największe tego typu niezależne przedsięwzięcie u naszych zachodnich sąsiadów. Do 2025 r. powstanie ok. 20 podobnych obiektów, m.in. w Hiszpanii, Anglii i Finlandii. Ich łączne możliwości sięgną ok. 7 TWh zielonej energii. To mniej więcej tyle, ile generuje ponad 300 wiatraków albo zużywa rocznie ok. 600 tysięcy gospodarstw domowych.

Zielona energia z Polenergią

By elektromobilność mogła być neutralna pod względem emisji CO2, konieczne jest umożliwienie ładowania samochodów energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych. Tylko to pozwoli ograniczyć emisję CO2 o niemal połowę w porównaniu z miksem energii, dostępnym obecnie w Europie. Już dziś Volkswagen umożliwia ładowanie samochodów elektrycznych zieloną energią w domu (w Polsce dzięki współpracy z marką Polenergia) i na drogach (m.in. stacje ładowania Ionity). Dokonując inwestycji w rozwój źródeł energii odnawialnej, marka idzie o krok dalej i wspiera tworzenie farm wiatrowych i elektrowni słonecznych w krajach europejskich, w których sprzedaż aut elektrycznych Volkswagena jest najwyższa.

Przy decyzjach dotyczących takich projektów myślimy i działamy lokalnie. Skupiamy się na tworzeniu farm produkujących odnawialną energię tam, gdzie samochody elektryczne Volkswagena są popularne. Zatem nasze zaangażowanie w farmę wiatrową w Szwecji jest naturalnym krokiem na tej drodze. Nasz największy projekt związany z zieloną energią pokazuje, że jako lider na tamtejszym rynku aut elektrycznych działamy odpowiedzialnie – powiedział Andreas Walingen, odpowiedzialny w Volkswagenie za strategię.

Ważny elektromobilny rynek

Szwecja jest jednym z krajów europejskich, w których elektryczne Volkswageny rodziny ID. cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem. Z udziałem w rynku na poziomie 20% i 9300 dostarczonych aut elektrycznych od stycznia do listopada Volkswagen jest liderem rynku aut BEV w tym kraju. Model ID.4 jest numerem jeden sprzedaży od ośmiu miesięcy – w tym roku nabywców znalazło już ponad 6000 tych aut. Elektryczne Volkswageny jak podkreśla firma cieszą się powodzeniem w całej Europie. Od stycznia do listopada 2021 r. marka dostarczyła ok. 290 tys. aut BEV do klientów z naszego kontynentu. To oznacza trzykrotny wzrost w porównaniu do 2020 r.

Zrównoważona produkcja i użytkowanie BEV

Volkswagen chce osiągnąć neutralny bilans emisji CO2 najpóźniej do 2050 roku. W Europie celem marki jest redukcja średniej emisji CO2 przez samochód o 40% do 2030 roku (w porównaniu do 2018 roku). W efekcie każdy Volkswagen wyemituje o 17 ton mniej CO2. Oprócz przyspieszenia transformacji, produkcja (w tym łańcuchy dostaw) i eksploatacja samochodów elektrycznych mają być neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla netto. Ostatnim elementem jest recykling akumulatorów wysokiego napięcia z wyeksploatowanych pojazdów elektrycznych.

Źródło: na podstawie Volkswagen

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY