UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Koncern Volkswagen w zeszłym roku dostarczył  do  Unii Europejskiej, (wraz z Wielką Brytanią, Norwegią i Islandią),  315.400 pojazdów elektrycznych (w 2019 r.: 72.600 egzemplarzy). Udział modeli napędzanych energią elektryczną z akumulatorów (BEV) oraz hybryd typu plug-in (PHEV) w ogólnych dostawach zwiększył się do 9,7 procent (w 2019 r.: 1,7 procent). Volkswagen stał się w zachodniej Europie liderem rynku pojazdów elektrycznych uzyskując w nim 25-procentowy udział (w 2019 r.: 14 procent). Według wstępnych danych Volkswagen zmniejszył w Unii Europejskiej w 2020 roku, w porównaniu z 2019 r., ilość dwutlenku węgla emitowanego średnio przez nowe modele o 20 procent do poziomu 99,8 g/km. Producent przekroczył jednak w 2020 roku ustalone przez Unię Europejską limity emisji dwutlenku węgla o 0,5 g/km za co grożą VW wielomilionowe kary. Jak wynika z komunikatu producenta,  w celu pokrycia ew. wydatków związanych z przekroczeniem limitu, niemiecki koncern zawiązał rezerwy na ten cel.

Herbert Diess, CEO koncernu Volkswagen, stwierdził: „Czynimy duże postępy na drodze ku temu, by stać się przedsiębiorstwem neutralnym pod względem CO2. Zdecydowanie zmniejszyliśmy emisję dwutlenku węgla emitowanego przez nasze nowe samochody w Unii Europejskiej. Duży wkład wniosły tu przede wszystkim marki Volkswagen i Audi prowadzące ofensywę w zakresie elektrycznych modeli. Niewiele zabrakło nam do osiągnięcia celu emisyjnego dla wszystkich aut w 2020 roku. Plany pokrzyżowała nam pandemia covid-19. Teraz do Volkswagena i Audi z atrakcyjnymi autami elektrycznymi dołączają CUPRA i SKODA. Dzięki temu w tym roku osiągniemy założony cel średniej emisji CO2”.

Volkswagen Samochody Osobowe stał się w 2020 roku pierwszą marką koncernu, która dostarczyła klientom elektryczne modele skonstruowane na bazie modułowej platformy MEB. Wprowadzony we wrześniu na rynek Volkswagen ID.3 cieszy się dużą popularnością wśród klientów i do końca 2020 roku został przekazany klientom w liczbie 56.500 egzemplarzy. Łącznie w ubiegłym roku dostarczono 212.000 zelektryfikowanych samochodów Volkswagena, w tym 134.000 modeli typu BEV.
Marka Audi w zeszłym roku stała się największym w gronie niemieckich producentów tej klasy dostawcą samochodów elektrycznych, z dużą przewagą nad konkurentami. Audi e-tron (włącznie z Audi e-tron Sportback) cieszyło się w ubiegłym roku dużym zainteresowaniem i odnotowało 79,5-procentowy wzrost sprzedaży (47.300 egzemplarzy) w porównaniu z poprzednim rokiem. W skali świata Audi e-tron jest najczęściej kupowanym modelem elektrycznym spośród aut tego typu oferowanych przez niemieckie marki premium.

Koncern Volkswagen będzie w 2021 roku nadal konsekwentnie prowadził ofensywę pojazdów elektrycznych prezentując liczne nowe modele skonstruowane na platformie MEB. Audi przedstawi Q4 e-tron i Q4 e-tron Sportback, CUPRA wprowadzi na rynek model el-Born, a SKODA Enyaqa iV. Volkswagen Samochody Osobowe rozpocznie sprzedaż modelu ID.4 na kolejnych rynkach i przedstawi nowy samochód z napędem elektrycznym.

Koncern VW chce do 2025 roku zyskać pozycję globalnego lidera w produkcji aut elektrycznych. W tym czasie zamierza przeznaczyć 35 miliardów euro na inwestycje w dziedzinie e-mobilności i kolejne 11 miliardów euro na „hybrydyzację” oferowanych aut. Do 2030 roku koncern zamierza sprzedać 26 milionów samochodów napędzanych energią elektryczną z akumulatorów. Około 19 milionów z nich zostanie zbudowanych na modułowej platformie MEB, a większość pozostałych siedmiu milionów na tzw. High Performance Plattform (PPE). W tym samym czasie koncern zakłada też sprzedaż około 7 milionów samochodów hybrydowych.

 

Źródło: https://vw-press.pl/, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY