UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Autobusy hybrydowe Volvo z serii ,,S-Charge’’ otrzymały możliwość jazdy na napędzie elektrycznym przy wyższych prędkościach i na dłuższym dystansie niż do tej pory.

Tryb zeroemisyjny jest teraz aktywny podczas poruszania się pojazdu z prędkością do 50 km/h (wcześniej napęd spalinowy uruchamiał się po osiągnięciu 20 km/h). W zależności od warunków atmosferycznych i ukształtowania trasy, autobus może przejechać na zasilaniu elektrycznym do 1 km.

Modele z gamy S-Charge zostały wyposażone w ulepszony system łączności i geolokalizacji – Volvo Zone Management (system zarządzania strefami), który umożliwia zaprogramowanie pojazdu tak, aby automatycznie przełączał się na zasilanie elektryczne w wybranych obszarach, a prędkość regulowana była bez udziału kierowcy. Volvo udostępniło ponadto opcję zdefiniowania stref samoładowania baterii, dzięki czemu autobus jest w stanie poruszać się na napędzie elektrycznym w strefach zerowej emisji, do których się zbliża.

Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses, powiedział:
„Nasi klienci mają teraz większe możliwości w zakresie wykorzystania zalet napędu elektrycznego, zachowując jednocześnie ogromną elastyczność, jaką oferują autobusy hybrydowe. Nowa gama modeli S-Charge może kursować na dowolnej trasie, nie jest potrzebna żadna infrastruktura do ładowania. Dzięki temu operatorzy mogą szybko wdrożyć autobusy i zachować wysoką zdolność operacyjną”.

Modele S-Charge mogą się poruszać na zasilaniu elektrycznym podczas dojeżdżania na przystanek oraz postoju – kiedy wsiadają i wysiadają pasażerowie oraz ruszając z przystanku (tradycyjne hybrydy wykorzystują napęd elektryczny tylko podczas postoju i ruszania z przystanku). Jak informuje Volvo, umożliwia to nie tylko ograniczenie emisji, ale również tworzenie stref oraz przystanków autobusowych w miejscach, w których autobus porusza się w trybie całkowicie elektrycznym.

Gama modeli Volvo S-Charge obejmuje konwencjonalną konfigurację 12-metrową – Volvo 7900 S-Charge, autobus przegubowy – Volvo 7900 S-Charge Articulated, a także samo podwozie – Volvo B5L S-Charge, które może zostać wykorzystane przy budowie autobusu jedno- lub dwupoziomowego (double-decker).

 

volvobuses.pl, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY