UDOSTĘPNIJ

Volvo Buses po raz pierwszy zaprezentowało swój 12-metrowy, elektryczny autobus miejski poruszający się w trybie całkowicie autonomicznym na terenie zajezdni.

Pokaz, zorganizowany wspólnie z operatorem Keolis, odbył się w zajezdni pod Gothenburgiem w Szwecji. Podczas prezentacji, w pełni elektryczny, 12-metrowy autobus autonomiczny z pasażerami na pokładzie przejechał pomiędzy zatoką parkingową a kilkoma stanowiskami roboczymi, w tym myjnią, stanowiskiem serwisowym oraz stacją ładowania elektrycznego, a następnie sam zaparkował w odpowiedniej zatoce.

„Dzisiejsza prezentacja to ważny krok na naszej drodze do autonomiczności, pokazaliśmy dziś jakie korzyści może przynieść zajezdniom takie rozwiązanie. Najważniejsze z nich to bardziej wydajny przepływ ruchu, większa efektywność, mniejsze ryzyko kolizji i wyższy poziom bezpieczeństwa. Standardowy interfejs ładowania OppChargeTM idealnie nadaje się do autonomicznego ładowania, eliminując potrzebę podłączenia do autobusów kabli zasilających w zajezdni”, powiedział Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses.

„Z dzisiejszej perspektywy wydaje się, że ta nowa technologia mobilności będzie bardziej powszechna za 5-10 lat. Jej wprowadzenie do zajezdni nie tylko przyspieszy rozwój, ale poprawi też naszą efektywność, a tym samym – zapewni korzyści naszym pasażerom w nadchodzących latach”, powiedział Jan Kilström, Prezes Keolis w Szwecji.

ABB, firma która wspólnie z Volvo oferuje system szybkiego ładowania OppChargeTM, również dostrzega nowe możliwości.

„ABB angażuje się w budowanie zero-emisyjnej przyszłości, a zrównoważony transport publiczny jest tu istotnym elementem. Dysponujemy produktami i rozwiązaniami umożliwiającymi dostarczanie energii elektrycznej od jej wytworzenia do momentu poboru w sposób bezpieczny, inteligentny i zrównoważony. Wytwarzane przez ABB ładowarki do autobusów elektrycznych z automatycznym połączeniem na dachu, umożliwiają efektywne ładowanie autonomicznych autobusów. Wraz z Volvo z niecierpliwością czekamy na przyszłość tej innowacji w transporcie ”, powiedział Mats Peterson, Dyrektor ds. Elektryfikacji ABB w Szwecji.

Prezentacja w zajezdni Keolis była kolejnym z pokazów autonomicznych autobusów przeprowadzonych przez Volvo Buses w ostatnich latach. Był to przy tym jeden z pierwszych pokazów odbywających się w zajezdni autobusowej – jednym z obszarów, które według Volvo oferują największy potencjał automatyzacji.

„Wciąż jeszcze wiele lat dzieli nas od zobaczenia w pełni autonomicznych autobusów na drogach publicznych, ale ponieważ zajezdnie autobusowe są zamkniętymi obszarami o przewidywalnym i powtarzalnym przepływie ruchu, autobusy autonomiczne mogą tam zostać wykorzystane dużo szybciej. Współpraca z Keolis dała nam wyjątkową możliwość przetestowania autonomicznego autobusu w rzeczywistych warunkach, co pomoże nam w dalszym rozwoju autonomicznych rozwiązań” – powiedział Håkan Agnevall.

volvobuses.pl, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA