UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Na wystawie Busworld, Volvo zaprezentowało elektryczny, przegubowy autobus miejski. Może on pomieścić do 150 pasażerów i zużywa o 80% mniej energii niż analogiczny pojazd zasilany silnikiem Diesla. Jak informuje Volvo, model 7900 Electric Articulated umożliwia zelektryfikowanie miejskich linii autobusowych o wysokiej częstotliwości kursowania, na których podróżuje duża liczba pasażerów.

Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses, powiedział:
„Dziesięć lat temu zaprezentowaliśmy nasz pierwszy autobus zasilany elektrycznie. Dzisiaj Volvo oferuje największą gamę nowoczesnych autobusów o napędzie hybrydowym oraz cichych i bezemisyjnych autobusów całkowicie elektrycznych. Dzięki temu zarówno małe jak i duże miasta mają możliwość wprowadzenia do swoich flot transportu publicznego autobusów zasilanych elektrycznie, dopasowując model pojazdu do warunków danego miasta”.

Nowy autobus otrzymał elastyczną konstrukcję, dzięki czemu – w zależności od potrzeb – można go odpowiednio zoptymalizować.

Håkan Agnevall dodał:
„Aby ułatwić naszym klientom wejście w elektryczną przyszłość, Volvo 7900 Electric Articulated jest dostępny jako kompleksowe rozwiązanie w stałej, z góry określonej cenie za kilometr. Zapewniamy operatorom dostępność autobusów przygotowanych do jazdy, bez konieczności ich zakupu. Serwis, naprawy, utrzymanie akumulatora, szkolenie kierowców – wszystko jest wliczone w cenę za kilometr”.

Volvo Buses informuje, że może przejąć pełne zarządzanie projektem – od symulacji i analizy trasy, do wdrożenia systemu ładowania.

Model 7900 Electric Articulated jest dostępny w dwóch długościach: 18 i 18,7 m. Liczba akumulatorów może być zróżnicowana, tak aby zapewnić odpowiednią pojemność i możliwość magazynowania energii dla poszczególnych autobusów. Ładowanie odbywa się poprzez stacje szybkiego ładowania na trasie (OppCharge) oraz przez  ładowarki stacjonarne typu plug-in w zajezdni (Combo2/CCS). Maksymalna pojemność akumulatorów litowo-jonowych wynosi 396 kWh.

Za napęd nowego autobusu odpowiada podwójny silnik elektryczny o mocy maksymalnej 2 x  272 KM (200 kW) i maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 3 000 Nm. Pojazd radzi sobie z podjazdami o 20-stopniowym nachyleniu, także wtedy, gdy wiezie komplet pasażerów i jest w pełni obciążony. Volvo 7900 Electric Articulated może zostać wyposażone w aktywny układ kierowniczy, który ułatwia pracę kierowcy i redukuje obciążenie mięśni ramion, rąk i pleców. Opcjonalne wyposażenie obejmuje ponadto system zarządzania strefą bezpieczeństwa, która automatycznie zapobiega przekraczaniu określonych limitów prędkości, a także system automatycznego wykrywania pieszych i rowerzystów, dzięki któremu kierowca informowany jest o ryzyku kolizji z pieszym lub rowerzystą.

 

volvobuses.pl, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, zgodnie z treścią Ustawy z dn. 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002 r. Nr 101 poz. 926, z późn. zm.).

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA