UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Volvo Cars poinformowało, że zostanie pierwszym producentem samochodów, który sięgnie po technologię blockchain, by identyfikować skąd pochodzi kobalt wykorzystywany do produkcji akumulatorów do pojazdów elektrycznych.

Jak informuje Volvo, identyfikowanie źródeł pochodzenia surowców wykorzystywanych do produkcji akumulatorów litowo-jonowych, takich jak kobalt, jest jednym z głównych wyzwań dla producentów samochodów dbających o zrównoważony rozwój. Szwedzki producent chce zapewnić nabywców zelektryfikowanych modeli, że surowce wykorzystane do budowy akumulatorów zostały pozyskane w sposób etyczny i odpowiedzialny. Technologia Blockchain, czyli jawny, rozproszony łańcuch danych, znacznie zwiększa przejrzystość dostaw surowca, ponieważ informacji o pochodzeniu określonego materiału nie da się tak zmienić, by nie zostało to zauważone.

Volvo Cars zawarło porozumienie ze swoimi dwoma globalnymi dostawcami akumulatorów, CATL z Chin i LG Chem z Korei Południowej oraz firmami technologii blockchain, aby wprowadzić pełną identyfikację pochodzenia kobaltu. Projekt ma ruszyć jeszcze w tym roku. Firmy Circulor i Oracle dostarczą technologię blockchain do śledzenia łańcucha dostaw w CATL. Udany program pilotażowy w tym zakresie przeprowadzono latem bieżącego roku. W LG Chem analogiczne rozwiązanie do śledzenia źródeł surowców wdrożą specjaliści RCS Global i IBM.

Jak powiedziała Martina Buchhauser, szefowa zakupów w Volvo Cars:
“Zawsze byliśmy zaangażowani w etyczny łańcuch dostaw naszych surowców. Dzięki technologii blockchain możemy zrobić kolejny krok w kierunku zapewnienia pełnej identyfikacji surowców w naszym łańcuchu dostaw i minimalizacji wszelkich powiązanych zagrożeń, w ścisłej współpracy z naszymi dostawcami”.

Blockchain to cyfrowa rozproszona baza danych zawierająca listę rekordów powiązanych ze sobą za pomocą algorytmu kryptografii. W ramach łańcuchów dostaw technologia tworzy zapisy transakcji, których nie można zmienić, a jednocześnie narzuca wspólny zestaw reguł dotyczących rejestrowania tych danych. Umożliwia to uczestnikom niezależną weryfikację i audyt transakcji.

W przypadku projektu Volvo, dane rejestrowane i przechowywane w technologii blockchain obejmują pochodzenie kobaltu, jego wagę i masę. Archiwizowane i jawne będą także informacje potwierdzające, że jego dostawcy działają zgodnie z wytycznymi OECD dotyczącymi łańcucha dostaw.

Volvo Cars zaprezentowało w ostatnich miesiącach całkowicie elektryczny model XC40 Recharge. Koncern zakłada, że do 2025 r. połowę jego globalnej sprzedaży będą stanowić samochody zeroemisyjne, a drugą połowę – hybrydy.

 

media.poznajvolvo.pl, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, zgodnie z treścią Ustawy z dn. 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002 r. Nr 101 poz. 926, z późn. zm.).

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA