Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska, zapowiedziała wprowadzenie na rynek elektrycznych samochodów ciężarowych gamy Volvo Trucks FE i FL.
Na zorganizowanym spotkaniu w siedzibie Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA), firma Volvo Trucks ujawniła szczegóły dotyczące planów rozwoju elektrobilności w Polsce. Klient, który jest zainteresowany elektryczną ciężarówką Volvo w swojej flocie na terenie Polski, może już nabyć taki samochód. Pierwszy samochód elektryczny Volvo Trucks Volvo FE posadowiony na trzyosiowym podwoziu i dedykowany dystrybucji miejskiej, trafi na polskie drogi w maju tego roku. Na ulicach Warszawy Volvo FE zadebiutuje w czerwcu.
Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska
– Firma Volvo Trucks zawsze wychodziła na przeciw oczekiwaniom swoich klientów. Dodatkowo dwie główne wartości naszej firmy to bezpieczeństwo i ochrona środowiska, zatem rozwój zeroemisyjnych rozwiązań transportowych leży niejako w naszej naturze i zawsze był nam bardzo bliski. Zdajemy sobie oczywiście sprawę w wyzwań jakie stoją przed nami, ale wprowadzając pierwszy samochód mamy nadzieję, że właśnie tym pierwszym samochodem popchniemy rozwój infrastruktury oraz procesy związane z wszelkiego rodzaju dofinansowaniami bądź ulgami dla firm transportowych, które zainteresują się naszą ofertą. Do tego projektu przygotowujemy się naprawdę od wielu miesięcy współpracując na tak wczesnym etapie z wieloma instytucjami – mówi Małgorzata Kulis.
Aktualnie największą przeszkodą w rozwoju zeroemisyjnego transportu jest brak odpowiedniej infrastruktury. Dlatego firma Volvo Trucks Polska podjęła współpracę z Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych, które od lat działa na rzecz popularyzacji elektromobilności.
– Premiera adresuje poważne wyzwania stojące przed Polską i Europą. Według danych Komisji Europejskiej, ciężarówki, autobusy oraz autokary odpowiadają za ok. ¼ wszystkich emisji CO2 pochodzących z transportu drogowego oraz za 6% wszystkich emisji dwutlenku węgla w państwach członkowskich. Dekarbonizacja tego sektora ma więc kluczowe znaczenie w dążeniu do osiągnięcia unijnych celów klimatycznych. Nie dojedzie do niej bez postępującej elektryfikacji w segmencie pojazdów ciężkich. Dziś przechodzimy od słów do czynów wraz z prezentacją pierwszego w Polsce seryjnego pojazdu ciężarowego z napędem elektrycznym. Przed nami szereg wyzwań, przede wszystkim związanych z koniecznością rozwoju dedykowanych stacji ładowania pozwalających na korzystanie z zeroemisyjnych samochodów ciężarowych nie tylko w miastach, ale również na dalszych trasach. Obecnie w Polsce taka infrastruktura praktycznie nie istnieje. Aby zbadać, na jakich zasadach i w jakich warunkach floty w segmencie transportu ciężkiego w Polsce będą mogły się elektryfikować, rozpoczniemy w drugiej połowie roku realizację szeroko zakrojonego projektu pilotażowego, w ramach którego przetestujemy elektryczną ciężarówkę Volvo w rzeczywistych warunkach użytkowania – mówi Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA. – Patrząc na zainteresowanie tematem elektromobilności, jestem bardzo dobrej myśli jeśli chodzi o realizację założonych, bardzo ambitnych celów sprzedażowych na ten rok. Kolejny raz nasi klienci pokazali, że prowadzą swoje biznesy w sposób odpowiedzialny i rozsądny, szukając jednocześnie przewagi konkurencyjnej, którą my, jako Volvo Trucks Polska jesteśmy w stanie im dostarczyć – podsumowuje Małgorzata Kulis
Volvo Trucks dostarcza kompletne rozwiązania transportowe, oferując pełną gamę samochodów ciężarowych o średniej i dużej ładowności. Serwis zapewnia sieć dealerów i 2300 stacji obsługi w ponad 130 krajach. Samochody ciężarowe są produkowane w 13 krajach. W 2020 r. dostarczono około 94 000 tych pojazdów. Koncern Volvo Trucks jest częścią Grupy Volvo, jednego z czołowych światowych producentów samochodów ciężarowych, autobusów, maszyn budowlanych oraz silników morskich i przemysłowych.
Źródło: Volvo Trucks Polska