UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

W Niemczech przeprowadzono właśnie pierwszy niezależny test efektywności energetycznej w pełni obciążonym elektrycznym samochodem ciężarowym Volvo FH Electric o masie 40 ton. Pojazd przekroczył swój oficjalny zasięg i zużył o 50% mniej energii niż jego odpowiednik z silnikiem Diesla. Celem Volvo Trucks jest, by pojazdy elektryczne odpowiadały za połowę sprzedaży samochodów ciężarowych w 2030 r., tak aby w 2040 r. w przypadku nowych sprzedawanych samochodów ciężarowych osiągnąć 100% redukcji emisji CO2.

Testowanym samochodem ciężarowym było Volvo FH Electric, pojazd wyróżniający się zerową emisją spalin, o mocy ciągłej 490 kW i masie całkowitej 40 ton. Samochód był testowany na znanej, 343-kilometrowej trasie Green Truck, która obejmuje autostrady, pagórkowate tereny i ciaśniejsze drogi, wykorzystywane do testowania samochodów ciężarowych różnych producentów w zmiennych warunkach.

Cicho i bez wibracji

– .. pojazd ten jest równie zwrotny, a nawet bardziej zwrotny niż ciężarówka z silnikiem Diesla. Kierowcy będą bardzo zaskoczeni, jak łatwo się nim jeździ, jaki jest cichy i jak dobrze reaguje. Nie wyczuwa się w nim żadnych wibracji – powiedział Jan Burgdorf, niemiecki dziennikarz motoryzacyjny.

Volvo FH Electric, na całej trasie, utrzymywało średnią prędkość 80 km/h, co odpowiadało standardowemu Volvo FH wyposażonemu w silnik wysokoprężny i pakiet oszczędności paliwa I-Save. Przy zużyciu energii wynoszącym zaledwie 1,1 kWh/km, pojazd elektryczny uzyskał całkowity zasięg na poziomie 345 km, na jednym ładowaniu.

Te wyniki pokazują, że można przejechać do 500 km w zwykły dzień pracy, z krótkim postojem na ładowanie, na przykład w porze obiadu – wyjaśnił Tobias Bergman, dyrektor w Volvo Trucks. W teście Green Truck, Volvo FH Electric zużyło o 50% mniej energii niż Volvo FH z porównywalnym silnikiem wysokoprężnym.

Elektryczny układ napędowy jest bardzo wydajny, dzięki czemu w pełni elektryczny samochód ciężarowy jest bardzo potężnym narzędziem do redukcji emisji CO2 – dodał Tobias Bergman.

Wsparcie paryskiego porozumienia

Celem Volvo Trucks jest, aby pojazdy elektryczne odpowiadały za połowę sprzedaży samochodów ciężarowych w 2030 r., tak aby w 2040 r. osiągnąć 100% redukcji emisji CO2 w przypadku nowych sprzedawanych samochodów ciężarowych.

Mocno wspieramy postanowienia Paryskiego Porozumienia Klimatycznego i podejmujemy wszelkie działania zmierzające do radykalnego obniżenia emisji CO2 związanej z drogowym transportem towarowym. Uważam, że szeroka gama pojazdów elektrycznych, którą mamy już na rynku, jest tego wyraźnym dowodem – podsumował Tobias Bergman.

Dane testowe Volvo FH Electric:

  • Masa całkowita zestawu: 40 ton
  • Średnia prędkość: 80 km/h
  • Zużycie energii: 1,1 kWh/km
  • Pojemność akumulatorów: 540 kWh
  • Moc wyjściowa: 490 kW mocy ciągłej
  • Długość trasy testu: 343 km
  • Zasięg na jednym ładowaniu: 345 km

Sześć elektryków w portfolio

Volvo Trucks ma w ofercie sześć całkowicie elektrycznych samochodów ciężarowych. Volvo FH, FM i FMX Electric to ciężkie samochody ciężarowe o całkowitej masie zestawu 44 ton. Ich sprzedaż w Europie już trwa, a produkcja ruszy w drugiej połowie 2022 roku. Produkcja seryjna w Europie Volvo FL i FE Electric do dystrybucji miejskiej i utylizacji odpadów rozpoczęła się w 2019 roku, a produkcja Volvo VNR Electric dla Ameryki Północnej ruszyła rok później, czyli w 2020 r.

Źródło: na podstawie volvotrucks.pl

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY