UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gliwicach rozstrzygnęło przetarg na dostawę dziesięciu elektrycznych autobusów miejskich. Wybrana została oferta Volvo – obie strony podpisały umowę 20 sierpnia. Do Gliwic zostanie dostarczonych siedem autobusów 7900 Electric o długości 12 metrów, mogących pomieścić ponad 75 pasażerów oraz trzy autobusy przegubowe 7900 Electric Articulated o długości 18 metrów, mogące przewieźć ponad 130 pasażerów. Pojazdy będą niskopodłogowe i przystosowane do przewozu osób z niepełnosprawnością. Zostaną wyposażone m.in. w klimatyzację, monitoring wizyjny, system informacji pasażerskiej, ładowarki USB dla pasażerów i system Wi-Fi, zapewniający pasażerom bezprzewodowy dostęp do internetu.

Zakup autobusów jest realizowany dzięki unijnemu wsparciu ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020, priorytet 6 Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach, działanie 6.1. Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach.

“Gliwice dołączają do grona polskich miast, które zdecydowały się na wprowadzenie do swoich flot komunikacji miejskiej autobusów o napędzie elektrycznym. Mieszkańcy już niedługo będą jeździć nowoczesnymi i ekologicznymi autobusami. Warto podkreślić, że pojazdy tego typu to nie tylko cichy i bezemisyjny transport publiczny, to także znacząco niższe zużycie energii – o około 80 proc. w porównaniu z analogicznymi autobusami napędzanymi silnikiem Diesla” – powiedział Marek Gawroński, wiceprezes Volvo Polska ds. relacji z sektorem publicznym.

“Cieszymy się, że już wkrótce na ulice Gliwic wyjadą nowe, zeroemisyjne, ciche autobusy. Stale podejmujemy kroki, aby transport publiczny w mieście był jak najbardziej przyjazny środowisku,
co przekłada się na zdrowie i komfort mieszkańców” – podkreśla Henryk Szary, prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Gliwicach.

Elektryczne autobusy trafią do Gliwic do końca 2021 r., bezpośrednio z wrocławskiej fabryki Volvo, gdzie są projektowane i w całości produkowane. Będą zasilane bateriami o pojemności 264 kWh (pojazdy krótkie) oraz 330 kWh (przegubowe), które umożliwią przejazd na jednym ładowaniu trasy o długości powyżej 100 km.

Oprócz autobusów, oferta Volvo obejmuje także infrastrukturę ładowania, która powstanie we współpracy z firmą Medcom. Ładowanie ma się odbywać w zajezdni – poprzez gniazdo plug-in oraz przez szybką ładowarkę – pantograf opuszczany na specjalne szyny umieszczone na dachu pojazdu. Uzupełnianie energii w ten sposób trwa zaledwie kilka minut.

Gliwice są kolejnym polskim miastem, do którego trafią zelektryfikowane, miejskie autobusy Volvo. Wcześniej firma dostarczyła takie pojazdy (klasyczne hybrydy, hybrydy typu plug-in i pojazdy w pełni elektryczne) do Inowrocławia, Sosnowca, Krakowa, Tarnowskich Gór, Jeleniej Góry, Koszalina, Białegostoku, Krosna, Leszna, Grudziądza, Ełku, Kędzierzyna Koźla i Świerklańca. Na całym świecie Volvo dostarczyło operatorom transportu publicznego ponad 4 tys. zelektryfikowanych autobusów.

 

volvobuses.pl, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY