UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Volvo Buses otrzymało kolejne duże zamówienie – tym razem z Brukseli – na 128 autobusów hybrydowych. Zamawiającym jest STIB-MIVB, operator transportu publicznego w stolicy Belgii. Oprócz pojazdów zamówienie obejmuje usługi serwisowe i konserwacyjne w zakresie łańcucha trakcyjnego i akumulatorów.

Zakup 128 zelektryfikowanych Volvo 7900 odbywa się w ramach umowy, która została zawarta pomiędzy Volvo Buses a STIB-MIVB w 2018 r. Od tego czasu Volvo dostarczyło sieci transportu publicznego w Brukseli 110 autobusów hybrydowych. Nowa partia 128 pojazdów zostanie dostarczona w 2021 r. Celem STIB-MIVB jest stopniowa wymiana całej floty autobusów miejskich na pojazdy zelektryfikowane.

„Bardzo nas cieszy, że Bruksela i STIB-MIVB kontynuują rozwój systemu zrównoważonego transportu publicznego, nawet w tych trudnych czasach. Uważam, że zrównoważony rozwój będzie sprawą priorytetową dla miast również w przyszłości. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią tego rozwoju. Nasze autobusy hybrydowe są istotnym i wszechstronnym narzędziem, które jest potrzebne do stworzenia zrównoważonego i atrakcyjnego systemu transportu miejskiego przyszłości. Dzięki dobrze zorganizowanej i kompetentnej lokalnej sieci serwisowej jesteśmy
w stanie zapewnić wysoką sprawność pojazdów, niezawodność oraz właściwe wsparcie klienta” – powiedział Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses.

„Sieć autobusowa w Brukseli rozwija się szybko w dwóch uzupełniających się obszarach: transformacji energetycznej oraz gruntownej przebudowy naszych tras, aby móc zwiększyć ofertę transportu publicznego – o 30% w ciągu najbliższych miesięcy. Hybrydowa flota Volvo to ważny element, umożliwiający STIB realizację tego celu. W latach 80-tych i 90-tych ubiegłego wieku Volvo osiągnęło w Brukseli doskonałą reputację dzięki swoim autobusom serii B59, które umożliwiły istotną ewolucję usług oferowanych naszym pasażerom. Cieszymy się, że dzięki nowej serii Volvo 7900 Hybrid możemy podnosić jakość naszych usług i znacząco ograniczyć nasz wpływ na środowisko”- stwierdził Renaud de Saint Moulin, Starszy Wiceprezes ds. systemów transportowych
w STIB-MIVB.

Autobus Volvo 7900 Hybrid jest zasilany energią elektryczną na postoju i do prędkości 20 km/h. W takim trybie jest wyjątkowo cichy oraz nie emituje spalin. Przy wyższych prędkościach automatycznie włącza się niewielki silnik wysokoprężny. Akumulatory autobusu są ładowane za pomocą energii odzyskiwanej podczas hamowania. Zużycie paliwa i emisja CO2 są o 25-40 procent niższe niż w przypadku porównywalnego autobusu z silnikiem Diesla, natomiast emisja cząstek stałych i tlenków azotu jest niższa o 50 procent.

Wszystkie autobusy dla Brukseli zostaną wyprodukowane w Polsce – we wrocławskiej fabryce Volvo.

 

volvobuses.pl, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY