UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Volkswagen  zaprezentował w Dreźnie modułową platformę do konstrukcji samochodów z napędem elektrycznym – MEB. Jednocześnie, koncern z Wolfsburga zainaugurował kampanię ELECTRIC FOR ALL, w ramach której zamierza wprowadzić na rynek atrakcyjne cenowo modele EV i tym samym doprowadzić do popularyzacji elektromobilności.

Pierwszym pojazdem seryjnym opartym na architekturze MEB zostanie Volkswagen ID., którego produkcja rozpocznie się od końca 2019 roku w fabryce zlokalizowanej w Zwickau. Realizacja kampanii ELECTRIC FOR ALL, której hasłem przewodnim jest  „elektryczny samochód dla wszystkich”, będzie możliwa m.in. dzięki wdrożeniu nowej platformy. Jak informuje Volkswagen, MEB pozwala na uzyskanie bardzo dobrego stosunku ceny do jakości pojazdów elektrycznych.

Thomas Ulbrich, Członek Zarządu ds. Elektrycznej Mobilności, powiedział:
„Spopularyzujemy elektryczne samochody i sprawimy, że spodobają się one wielu ludziom. MEB to jeden z najważniejszych projektów w historii Volkswagena – to skok technologiczny, jak kiedyś z Garbusa do Golfa. Dzięki modułowej platformie do produkcji samochodów elektrycznych wykorzystujemy wszystkie możliwości tego rodzaju pojazdów, a jednocześnie możemy wytwarzać je na masową skalę. Już w pierwszej fazie na platformie tej zostanie wyprodukowanych 10 milionów samochodów koncernu. MEB to ekonomiczny i technologiczny szkielet przedsięwzięcia pod hasłem „Elektryczne auto dla wszystkich”.

Christian Senger, szef działu E-Mobility Volkswagena ujawnił, jakie zalety będą się wiązać z zastosowaniem nowej platofrmy:
„ID. będzie kamieniem milowym rozwoju technologicznego. Będzie to pierwsze w pełni skomunikowane z otoczeniem i w pełni użyteczne na co dzień elektryczne auto, na które będzie stać miliony ludzi. Dzięki płaskim akumulatorom w podłodze samochód bardzo dobrze trzyma się drogi, a jego kabina jest dużo większa – mamy do czynienia ze znacznym wzrostem przestronności wnętrza”.

Platforma MEB została zaprojektowana wyłącznie pod kątem pojazdów elektrycznych. Do końca 2022 r. Grupa Volkswagena zamierza rozpocząć produkcję 27 modeli opartych na nowej architekturze, należących do czterech marek koncernu.

Pojazdy rodziny ID. zostaną przystosowane do szybkiego ładowania. Uzupełnienie energii w ich bateriach do 80 procent pojemności ma zajmować 30 minut. W tym celu Dział Komponentów Koncernu Volkswagen opracuje nowy, wydajniejszy system akumulatorów.

W rozwoju i produkcji pierwszych pojazdów na platformie MEB ma swój udział większość niemieckich fabryk Grupy, wśród nich zakłady w Brunszwiku, Salzgitter i Kassel. W tych trzech fabrykach koncern zainwestował 1,3 miliarda euro z łącznej kwoty 6 miliardów euro przeznaczonych na rozwój elektromobilności.

Seryjne modele ID. będą powstawały w Saksonii. Fabryka w Zwickau, w którą zainwestowano 1,2 miliarda euro, stanie się pierwszym zakładem, odpowiadającym wyłącznie za produkcję pojazdów wykorzystujących platformę MEB.

Z kolei w Brunszwiku będą wytwarzane systemy akumulatorów przeznaczone dla rodziny ID. Obecnie fabryka produkuje akumulatory do modeli e-up!, e-Golf oraz do Passata GTE – hybrydy typu plug-in. Zakład jest rozbudowywany i w przyszłości ma wytwarzać nawet pół miliona akumulatorów rocznie.

vw.press-bank.pl, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA