UDOSTĘPNIJ

Po rekordowym przejeździe w wyścigu Pikes Peak International Hill Climb, Volkswagen zamierza pobić rekord okrążenia północnej pętli toru Nürburgring dla samochodów elektrycznych. W próbie ustanowienia najlepszego czasu dla EV weźmie udział zmodyfikowany model ID.R, dopasowany do charakterystyki Nordschleife.

Pojazd jest napędzany przez dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 680 KM (500 kW). Wraz z kierowcą samochód waży mniej niż 1100 kilogramów.

Jak powiedział François-Xavier Demaison, dyrektor techniczny Volkswagen Motorsport:
„Przede wszystkim zmienimy aerodynamikę ID. R, aby poradzić sobie ze specyficznymi warunkami na Nordschleife, które różnią się znacznie od tych na Pikes Peak”.

Wyścig na Pikes Peak rozpoczynał się na wysokości 2 862 metrów i kończył na 4 302 metrach nad poziomem morza. Z kolei Nordschleife jest zlokalizowana na wysokości od 320 do 617 metrów nad poziomem morza. Próba pobicia rekordu jest planowana na lato tego roku. Za kierownicą ID. R., podobnie jak na Pikes Peak, usiądzie Francuz Romain Dumas.

W 2017 r. rekordowy przejazd północnej pętli toru Nürburgring ustanowił Brytyjczyk Peter Dumbreck. Za kierownicą NIO EP9 ustanowił on czas 6 minut i 45.90 sekund ze średnią prędkością przejazdu prawie 185 km/h.

Północna pętla została otwarta w 1927 roku. Nordschleife charakteryzuje stosunkowo wąska trasa o długości 20,832 km z 75 zakrętami, a także licznymi wzniesieniami i zjazdami przez lasy Eifel. Ze uwagi na wysoki poziom trudności przejazdu, tor bywa nazywany „Zielonym Piekłem”.

 

vw.press-bank.pl, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA