UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Volkswagen poinformował, że zamierza ustanowić najlepszy czas przejazdu pojazdów elektrycznych Północnej Pętli toru Nürburgring. Do walki o rekord stanie zeroemisyjny model ID. R., który w ubiegłym roku wygrał wyścig w Pikes Peak.  Najlepszy czas przejazdu Nordschleife w kategorii samochodów z napędem elektrycznym wynosi obecnie 6 minut 45,90 sekund i został ustanowiony w 2017 roku przez Brytyjczyka Petera Dumbrecka w modelu NIO EP9.

Za kierownicą Volkswagena ID. R na Północnej Pętli zasiądzie Romain Dumas. Francuski kierowca jest czterokrotnym zwycięzcą 24-godzinnego wyścigu na Nürburgringu i ubiegłorocznym triumfatorem z Pikes Peak.

„Północna Pętla jest moim ulubionym torem. Chociaż przejechałem już na niej tysiące kilometrów, za każdym razem, gdy wyjeżdżam tam z boksu dostaję gęsiej skórki” – stwierdził Dumas. „To naprawdę wielka sprawa mknąć niemal bezgłośnym ID. R przez tak sławne odcinki jak „Flugplatz”, „Fuchsröhre” czy „Karussell”.

Jackie Stewart, mistrz świata Formuły 1 i trzykrotny zdobywca GP Niemiec (w latach 1968, 1971 i 1973) na Północnej Pętli nazywał ją „Zielonym Piekłem”.

„Decydujący dla osiągnięcia dobrego czasu jest „Flugplatz”. To połączenie hopki z prawym zakrętem; trzeba go pokonać z dużą prędkością, bo zaraz za nim jest długi odcinek, który przejeżdża się maksymalnie szybko. Tu można zdobyć dużo cennego czasu” – wyjaśnił Dumas. „Flugplatz” jest szczególnym wyzwaniem w przypadku elektrycznego Volkswagena: „Na aerodynamikę ID. R bardzo duży wpływ ma strumień powietrza przepływającego pod podwoziem”.

Jednym z najbardziej charakterystycznych fragmentów Północnej Pętli jest „Caracciola Karussell”, nazwana tak od nazwiska kierowcy wyścigowego Rudolfa Caraccioli.

„Takiego ostrego zakrętu nie ma na żadnym współczesnym torze” – powiedział Dumas. „To jeden z najwolniejszych fragmentów Północnej Pętli. Niestety, nawierzchnia w tym miejscu jest tak nierówna, że będę musiał zostać z ID. R na zewnętrznej tego zakrętu. ID. R ma tak nisko osadzone nadwozie, że ryzyko zahaczenia i uszkodzenia przedniego spojlera na ostrym zakręcie byłoby zbyt duże”.

Kolejnym bardzo ważnym miejscem w walce o nowy rekord w kategorii pojazdów elektrycznych jest „Döttinger Höhe”, mniej więcej trzykilometrowa prosta na końcu Północnej Pętli. System dysponowania energią w układzie napędowym ID.R. skonstruowano tak, żeby w litowo-jonowym akumulatorze pozostał jej na tyle duży zapas, by Dumas mógł jechać do samej mety z maksymalną prędkością.

„Wjeżdżając na Döttinger Höhe muszę wziąć odpowiedni rozpęd” – ujawnił Francuz. „Najważniejsze, żeby wybrać idealny tor jazdy przez „Galgenkopf” – podwójny prawy zakręt tuż przedtem. Jadąc takim wyścigowym autem jak ID. R trzeba być naprawdę bardzo zdecydowanym, żeby przejechać Döttinger Höhe nie hamując”.

W przypadku, gdy Dumasowi uda się ustanowić rekord, jego średnia prędkość wyniesie ponad 185 km/h.

vw.press-bank.pl, materiały własne

 

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY