UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Jak poinformował Volkswagen, każdy mieszkaniec Niemiec poświęca rocznie średnio 41 godzin na znalezienie miejsca do parkowania, Anglik 44 godzin, zaś mieszkańcy Nowego Jorku – nawet 107 godzin.

Niemiecki koncern planuje pomóc swoim klientom w odzyskaniu tego czasu i rozwija system, który umożliwi postawienie samochodu przy wjeździe na parking, a pojazd samodzielnie zajmie się  poszukiwaniem wolnego miejsca i parkowaniem. Volkswagen rozpoczął pilotażowy projekt, w ramach którego testuje tę technologię na parkingu znajdującym się w pobliżu terminala portu lotniczego w Hamburgu. W próbach uczestniczą samochody marek Volkswagen, Audi i Porsche. Plany zakładają, że nowy system zostanie skomercjalizowany na początku przyszłej dekady.

W ramach testowanych usług, użytkownicy za pomocą aplikacji mogą zarezerwować miejsce na lotniskowym parkingu i zostawić swój samochód przy wjeździe. W dalszej kolejności pojazd sam wynajduje wolne miejsce, jeśli trzeba – w pobliżu stacji ładowania energią elektryczną. Jest to możliwe dzięki prostym znakom umieszczonym na parkingu, które umożliwiają czujnikom orientację. Ponadto, gdy właściciel samochodu przebywa w podróży, w bagażniku mogą być zdeponowane zamówione przez niego wcześniej przesyłki, np. wyprana odzież z pralni. Po powrocie z podróży kierowca, korzystając z aplikacji, wysyła krótką informację, a pojazd pojawia się przy wyjeździe z parkingu. Jak podaje Volkswagen, płatność obywa się w szybki sposób, również za pomocą aplikacji, i nie wymaga oczekiwania w kolejce do parkomatu.

Realizowany projekt jest częścią strategicznego partnerstwa w zakresie mobilności zawartego między koncernem Volkswagen a Hamburgiem. Docelowo, Hamburg ma stać się modelowym miastem w zakresie komunikacji miejskiej przyszłości.

Volkswagen zamierza zainwestować ponad 34 miliardy euro w nowe technologie, takie jak samochody elektryczne, jazda autonomiczna, łączność cyfrowa między wszystkimi uczestnikami ruchu drogowego oraz nowe usługi mobilne. Koncern planuje w tej dziedzinie podejmować partnerską współpracę z ośrodkami miejskimi. Umożliwi to wspólne prace nad nowymi rozwiązaniami i przeprowadzanie testów w rzeczywistych warunkach. W tej chwili koncern zaangażowany jest w 50 projektów kooperacyjnych i partnerskich realizowanych wspólnie z miastami. Volkswagen prowadzi najobszerniejszą współpracę partnerską właśnie z Hamburgiem.

Projekty zakładają m.in. zaplanowane na rok bieżący testy procedury V2X, polegającej na bezpośredniej komunikacji między pojazdem, a np. systemem sygnalizacji świetlnej, co wpływa na poprawę płynności ruchu. Ponadto, należąca do Volkswagena spółka MOIA pod koniec 2018 roku rozpocznie działalność także w Hamburgu. Usługa Shuttle-on-Demand będzie rozwijana przy wykorzystaniu pojazdów elektrycznych i stworzy alternatywę dla prywatnych samochodów osobowych. Z kolei MAN rozpocznie w 2019 r. w hamburskim porcie oraz na wybranych odcinkach autostrad testy samosterujących samochodów ciężarowych. W jednym z terminali pojazdy mają poruszać się całkowicie autonomicznie, jednak ze względów bezpieczeństwa w kabinie będzie się znajdował kierowca.

 

vw.press-bank.pl, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY