UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

W roku 2020 koncern Volkswagen sprzedał 9,2 mln pojazdów (-16,4 proc.) i do 13,0 proc. (z 12,9) zwiększył swój udział w światowym rynku samochodów osobowych. W ramach globalnej ofensywy w zakresie samochodów elektrycznych klientom dostarczono 422.000 aut elektrycznych BEV i hybryd typu plug-in PHEV, a więc trzy razy więcej niż w roku 2019. Przychody ze sprzedaży wyniosły 222,9 miliarda euro (-11,8 proc.) i okazały się lepsze niż sprzedaż (-16,4 proc.). Zysk operacyjny przed zdarzeniami specjalnymi (sprawa diesli) osiągnął poziom 10,6 mld euro (-45,0 proc.). Płynność netto w dziale samochodów wzrosła o 25,9 proc. do poziomu 26,8 mld euro.

Covid-19 przyniósł nam nieznane dotąd wyzwania. Koncern Volkswagen skutecznie przeciwdziałał w zeszłym roku wpływowi pandemii na bieżącą działalność, a jednocześnie podjął ważne strategiczne decyzje dotyczące własnej transformacji. Przedłożone wyniki finansowe są znacznie lepsze niż się spodziewano i pokazują na co stać nasz koncern, zwłaszcza w kryzysie. Rezultaty osiągnięte w drugim półroczu, które okazały się znacznie lepsze od pierwszego, zamierzamy przenieść na bieżący rok, a realizacja programów w zakresie kosztów stałych i zakupów trwale nas wzmocni. Dlatego spoglądamy w przyszłość optymistyczniej i zamierzamy uzyskać w skali koncernu operacyjną stopę zwrotu mieszczącą się w górnym zakresie spodziewanego przedziału – powiedział cytowany w komunikacie Frank Witter, Członek Zarządu Koncernu ds. Finansów i IT.

Koncern Volkswagen przewiduje, że dostawy dla klientów w roku 2021 (zakładając skuteczne stłumienie pandemii Covid-19 – przy wciąż trudnej sytuacji rynkowej) okażą się znacznie większe niż rok wcześniej, co wpłynie na wzrost przychodów.  W wypadku wyniku operacyjnego koncernu i działu samochodów osobowych w 2021 roku Volkswagen spodziewa się rentowności operacyjnej w przedziale 5,0-6,5 proc. W dziale samochodów dostawczych, przy znacznie większych niż rok wcześniej przychodach ze sprzedaży, koncern liczy na operacyjną stopę zwrotu (przed nakładami na restrukturyzację) w przedziale 4,0-5,5 proc.

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY