UDOSTĘPNIJ

Volkswagen rozpoczął przebudowę zakładu w Emden na potrzeby produkcji samochodów elektrycznych. Koncern zamierza przeznaczyć na modernizację fabryki miliard euro. W 2022 r. w Emden zacznie powstawać elektryczny, kompaktowy SUV ID.4.

Ralf Brandstätter, CEO marki Volkswagen, powiedział:
„Dzięki przekształceniu zakładu w Emden w miejsce produkcji aut elektrycznych Volkswagen przyspiesza dokonującą się właśnie zmianę systemową. W przebudowę fabryki zainwestujemy łącznie miliard euro. W ten sposób zakład w Emden stanie się jednym z ważniejszych filarów naszej strategii w dziedzinie aut elektrycznych”.

Andreas Tostmann, Członek Zarządu Volkswagena ds. Produkcji i Logistyki, dodał:
„Zmieniamy zakład w Emden w jedną z najnowocześniejszych fabryk przemysłu samochodowego”.

Fabryka w Emden to pierwszy zakład w Dolnej Saksonii, który będzie na wielką skalę produkował samochody elektryczne. Od 2022 r. z jej taśm ma zjeżdżać SUV ID.4, a później również inne modele zasilane energią elektryczną. Oprócz tego, podczas fazy przejściowej, fabryka będzie kontynuowała montaż Passatów limuzyny i kombi, Arteona oraz jego nowej odmiany – Arteona Shooting Brake. Po zakończeniu ostatniego etapu przebudowy, zdolności produkcyjne zakładu wyniosą do 300 000 pojazdów elektrycznych rocznie.

Jak informuje Volkswagen, najważniejszym elementem przekształcania zakładu w miejsce produkcji EV jest wzniesienie nowej hali montażowej o powierzchni prawie 50 000 m2. Powiększone o 23 000 m2 zostaną także hale pras i montażu karoserii, zmodernizowana zostanie lakiernia, powstanie też nowa specjalna hala o powierzchni 6 000 m2, w której lakierować się będzie na czarno dachy samochodów – dwubarwne nadwozie stanowi jeden ze znaków rozpoznawczych modeli z rodziny ID. Planuje się ponadto budowę nowego dużego magazynu oraz mniejszego, zautomatyzowanego magazynu mniejszych komponentów. Budowa wymienionych obiektów ma się zakończyć latem 2021 r.

„Przebudowujemy tę fabrykę nie przerywając produkcji” – powiedział kierownik zakładu Uwe Schwartz. „Jesteśmy dumni, że staliśmy się pierwszym zakładem w Dolnej Saksonii, w którym będą wytwarzane zarówno samochody spalinowe, jak i elektryczne. To niezwykłe wyzwanie również dla załogi”.

Pracownicy zakładu zostali przeszkoleni w zakresie produkcji samochodów elektrycznych już przy okazji montażu Passata GTE. Od jesieni 2019 r. pracownicy fabryki w Emden przebywają w zakładzie w Zwickau, by uczestniczyć w montażu urządzeń oraz asystować podczas produkcji elektrycznego modelu ID.3, a następnie wykorzystać zebrane doświadczenia w Emden. Taka taktyka ma być stopniowo wprowadzana we wszystkich obszarach produkcji.

Ponadto, w najbliższych latach Volkswagen przeprowadzi wielki program szkoleń dla wszystkich pracowników. Jako pierwsze odbędzie się seminarium zatytułowane „Przesiadka do samochodów elektrycznych”, ostatnim etapem będą natomiast indywidualne szkolenia na tematy związane bezpośrednio z różnymi aspektami produkcji. W sumie, przed rozpoczęciem montażu pojazdów  elektrycznych ma się odbyć ponad 60 000 dni szkoleniowych.

Do 2025 r. Volkswagen zamierza wprowadzić na rynek ponad 20 modeli całkowicie elektrycznych.  W 2025 r. emisja CO2 przez samochody Volkswagena ma zmniejszyć się o jedną trzecią. Do 2024 r. marka przeznaczy na rozwój elektromobilności 11 miliardów euro i dokona przebudowy wielu zakładów. W Niemczech elektryczne modele koncernu Volkswagen mają powstawać w fabrykach w Zwickau, Emden, Hanowerze, Zuffenhausen i w Dreźnie. Za granicą BEV będą wytwarzane w Mlada Boleslav, Chattanooga, Foshan i w Anting.

 

vw-press.pl, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA