UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

W trzecim kwartale 2021 roku Grupa Volkswagen pomimo niedoboru półprzewodników, od lipca do września dostarczyła klientom 122.100 aut typu BEV, co stanowi wzrost o 109 procent w porównaniu z dostawami w poprzednim roku. W ostatnim kwartale szczególnie przyspieszył wzrost rynku w Chinach, gdzie dostarczono 28.900 samochodów typu BEV (w porównaniu z 18.300 egzemplarzami w pierwszej połowie roku). Udział aut typu BEV w dostawach wzrósł do ponad 6 procent w III. kwartale. Do końca września na świecie dostarczono łącznie 293.100 samochody typu BEV, czyli ponad dwa razy więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (+138 procent). Jak podkreśla producent utrzymywał się również duży popyt na auta hybrydowe typu plug-in (PHEV). W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy dostarczono ich łącznie 246.000 egzemplarzy, czyli ponad dwa razy więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (+133 procent).

W elektrycznej czołówce

Nasza ofensywa samochodów elektrycznych na świecie toczy się na pełnych obrotach – jesteśmy zdecydowanym numerem 1 wśród producentów aut elektrycznych w Europie i numerem 2 w Stanach Zjednoczonych Ameryki. W Chinach wystartowaliśmy z produkcją w trzecim kwartale i dostawy samochodów typu BEV wzrosły o prawie 60 procent w porównaniu z dostawami w pierwszym półroczu – powiedział Christian Dahlheim, szef koncernu ds. sprzedaży.

Pod względem dostaw aut typu BEV w poszczególnych regionach Europa nadal wyraźnie prowadzi, z 209.800 samochodami (udział wynosi 72%). Grupa jest liderem rynku – w wypadku typu BEV jej udział wynosi około 26 procent. W Stanach Zjednoczonych Ameryki Grupa dostarczyła 27.300 samochodów typu BEV, co stanowił 9 procent jej dostaw tego typu samochodów na świecie. Zapewnia to Grupie, jak podkreśla producent udział w rynku na poziomie około 8 procent w segmencie aut elektrycznych, co plasuje ją na drugiej pozycji. W Chinach, do końca września, dostarczono 47.200 samochodów typu BEV, co w wykonaniu Grupy stanowi 16 procent dostaw tego typu aut na świecie. W trzecim kwartale przyspieszony wzrost rynku spowodował, że udział Chin wyniósł 24 procent. – Zgodnie z planem w trzecim kwartale znacznie przyspieszyliśmy rozwój rynku aut typu BEV w Chinach i jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia naszego celu – dostarczenia tam od 80.000 do 100.000 modeli z rodziny ID – dodał Christian Dahlheim.

ID.4 liderem sprzedaży

Do końca września marka Volkswagen dostarczyła klientom 167.800 aut typu BEV (udział – 57 procent). Na kolejnych miejscach uplasowały się Audi z 52.800 samochodami (udział 18 procent), ŠKODA z 32.100 autami (udział 11 procent), Porsche z 28.600 samochodami (udział 10 procent) i SEAT z 8.800 autami (udział 3 procent).

5 najpopularniejszych aut z elektrycznym napędem po dziewięciu miesiącach 2021 roku:
– Volkswagen ID.4 – 72.700 egzemplarzy,
– Volkswagen ID.3 – 52. 700 egzemplarzy,
– Audi e-tron (w tym Sportback) – 36.100 egzemplarzy,
– Porsche Taycan (w tym Cross Turismo) – 28.600 egzemplarzy,
– ŠKODA Enyaq iV – 28.200 egzemplarzy.

Źródło: na podstawie VW

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY