UDOSTĘPNIJ

Niemiecka grupa samochodowa poinformowała, że mimo niesprzyjających warunków robi postępy w swojej transformacji w kierunku zrównoważonego, zorientowanego na oprogramowanie dostawcę usług mobilności. Zdaniem zarządu w zakresie elektromobilności koncern osiągnie wcześniej niż pierwotnie planowano taką rentowność jak w segmencie silników spalinowych. Na największy dla VW chiński rynek trafiło w roku ubiegłym 93 tysiące aut BEV, czyli cztery razy więcej niż w roku 2020.

Zrealizowaliśmy swoje cele w 2021 roku. Dzięki dobremu zarządzaniu kryzysowemu mamy stabilną sytuację finansową i wzmocniliśmy odporność. Równocześnie zrobiliśmy spore postępy we wprowadzaniu naszej strategii NEW AUTO. Pomimo wyzwań geopolitycznych i gospodarczych w 2022 r. będziemy kontynuować nasze działania w tym kierunku – powiedział Herbert Diess prezes zarządu Volkswagena podczas dorocznego Walnego Zgromadzenia.

Elektryczna ofensywa

Przejście z napędu spalinowego na elektryczny jest głównym elementem strategii NEW AUTO. – Dziś nasi klienci mogą wybrać elektryczną alternatywę dla prawie wszystkich modeli. Oznacza to, że nasza oferta samochodów elektrycznych jest większa niż oferta jakiegokolwiek innego producenta samochodów – dodał Diess.

Elektryczna ofensywa Grupy jest jak twierdzi producent w zaawansowanym stadium na wszystkich głównych rynkach. W Europie w 2021 r. co czwarty pojazd z napędem elektrycznym (BEV) pochodził z Grupy Volkswagen. W USA udział Grupy w rynku pojazdów BEV wyniósł w ubiegłym roku około ośmiu procent, czyli mniej więcej dwa razy więcej niż udział w rynku pojazdów z napędem tradycyjnym. Ponad dwie trzecie z 17 000 nabywców modelu ID.4 stanowili nowi klienci. W tym roku w USA Grupa będzie już oferować osiem modeli elektrycznych. W Chinach, na swoim największym rynku, Grupa dostarczyła w ubiegłym około 93 000 aut BEV, ponad czterokrotnie więcej niż w 2020. W centrach chińskich miast otwarto już ok. 120 salonów ID. City Store, zostały one bardzo dobrze przyjęte przez tamtejszych klientów.

Spodziewamy się, że w zakresie elektromobilności osiągniemy taką rentowność naszej działalności jak w zakresie silników spalinowych wcześniej niż planowaliśmy. Będzie to możliwe, ponieważ wdrażamy nasze narzędzia do rozwoju elektromobilności na całym świecie, przekształcamy coraz większą liczbę zakładów produkcyjnych i sprzedajemy nasze technologie konkurentom, takim jak Ford – podkreślił Herbert Diess.

Przyszłościowa platforma SSP

W planach jest wyprodukowanie ponad 40 milionów pojazdów na przyszłej platformie elektrycznej SSP. Kluczową kwestią w tym kontekście jest uproszczenie konstrukcji. W ramach pilotażowego projektu, realizowanego w Kassel jeden duży odlew zastąpi około 30 pojedynczych części. Obecnie trwają badania nad wykorzystaniem tego procesu w projekcie Volkswagen Trinity.

Gigafabryki i ładowarki w planach

Grupa ogłosiła niedawno plany budowy trzeciej gigafabryki w Walencji, w Hiszpanii. Dwie wcześniej wybrane lokalizacje to Salzgitter w Niemczech i Skellefteå w Szwecji. Łącznie do 2030 roku powstanie sześć takich zakładów. Ponadto dla ponad 300 tys. punktów ładowania w Europie wprowadzono stałe ceny dla marek wolumenowych. Wspólnie z BP uruchomionych zostanie do 2040 roku 4000 szybkich ładowarek, pierwsza już powstała.

Autonomiczne akwizycje

Producent z siedzibą w Wolfsburg rozpoczął w Monachium testową eksploatację autonomicznych pojazdów we współpracy z firmą ARGO AI. Autonomiczne przewozy w Hamburgu mają być dostępne od 2025 r. W drugim kwartale 2022 r. planowane jest sfinalizowanie transakcji przejęcia firmy Europcar. Będzie to stanowić podstawę przyszłej platformy mobilności Grupy. Aplikacja zapewni dostęp do różnorodnych usług mobilności, od mikromobilności i carsharingu na kilka minut po wynajem pojazdów na dłuższy czas.

Źródło: na podstawie Volkswagen

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA