UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Koncern Volkswagen objął mniejszościowy udział w firmie FDTech GmbH z Saksonii zajmującej się rozwojem nowych technologii. Przedsiębiorstwo z siedzibą w Chemnitz, założone w 2017 roku i zatrudniające 30 specjalistów, opracowuje algorytmy do systemów umożliwiających jazdę autonomiczną.

Friedrich Eichler, szef działu zawieszeń marki Volkswagen powiedział:
„Intensywnie pracujemy nad tym, by modele Volkswagena nowej generacji mogły w dużym stopniu poruszać się automatycznie. Udział w FDTech zapewnia nam w tej dziedzinie dostęp do ważnej wiedzy eksperckiej. Ta firma jest doskonałym przykładem innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw. I tę innowacyjność zamierzamy połączyć z naszym potencjałem działającego globalnie koncernu samochodowego”.

Karsten Schulze, dyrektor FDTech, dodał:
„Jesteśmy młodym i dynamicznym przedsiębiorstwem, korzystającym z ponad 20-letniego doświadczenia w obszarze systemów asystujących oraz zautomatyzowanej jazdy. Dążymy do tego, by poruszanie się w sposób zautomatyzowany oraz w ramach sieci uczynić dostępnym dla każdego. Zaangażowanie Volkswagena wspiera ambitne plany dotyczące rozwoju naszej firmy. Chcemy tutaj w Saksonii stać się jednym z promotorów zautomatyzowanej jazdy”.

FDTech zajmuje się opracowywaniem algorytmów, na których opierają się systemy umożliwiające zautomatyzowaną jazdę, z mocnym naciskiem na ich seryjne wykorzystanie.

Spółka z Chemnitz nie jest jedynym przedsiębiorstwem rozwijającym systemy jazdy autonomicznej, z którym współpracuje Volkswagen. Koncern z Wolfsburga nawiązał kooperację m.in. z kalifornijskim start-upem Aurora w celu stworzenia floty elektrycznych pojazdów samosterujących przystosowanych do usług w zakresie mobilności (Mobility as a Service – MaaS).

Volkswagen jest obecny gospodarczo w Saksonii od ponad 25 lat. Koncern zatrudnia 10 000 pracowników w zakładach w Chemnitz (fabryka silników) oraz w Zwickau (produkcja samochodów Golf i Golf Variant). Pod koniec 2019 roku z taśm zakładu w Zwickau zacznie zjeżdżać zeroemisyjny I.D. NEO – pierwszy model skonstruowany w oparciu o modułową platformę MEB przeznaczoną do budowy pojazdów elektrycznych.

 

vw.press-bank.pl, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY