UDOSTĘPNIJ

Volkswagen ID.R  przejechał 20,8-kilometrową Północną Pętlę toru Nürburgring w ciągu 6 minut i 5,336, ustanawiając tym samym najlepszy czas dla samochodów elektrycznych. Romain Dumas zasiadający za kierownicą ID.R poprawił obowiązujący dotąd rekord Petera Dumbrecka (NIO EP9) z 2017 roku o 40,564 sekundy, osiągając średnią prędkość przejazdu wynoszącą 206,96 km/h. Jak informuje Volkswagen zeroemisyjny bolid, którego silniki uzyskują łączną moc 680 KM jest zwiastunem seryjnych pojazdów koncernów z Wolfsburga z rodziny ID.

Herbert Diess, Prezes Zarządu Volkswagen AG, stwierdził:
„Północna Pętla Nürburgringu nie tylko cieszy się opinią najbardziej wymagającego toru wyścigowego, lecz jest też ekstremalnym polem testowym dla samochodów seryjnych. ID.R sprostał wyzwaniu brawurowo zaliczając najszybsze okrążenie w historii pojazdów nie emitujących szkodliwych substancji. Od tej chwili elektryczne samochody Volkswagena mogą pochwalić się certyfikatem: „Testowany na Nürburgringu” jako dodatkowym dowodem ich niezwykłych możliwości i osiągów. Gratuluję całemu zespołowi Volkswagen Motorsport oraz Romainowi Dumasowi ustanowienia w ID.R trzeciego już rekordu”.

Dzięki modelowi ID.R Volkswagen Motorsport w ciągu zaledwie 12 miesięcy ustanowił trzy rekordy. 24 lipca 2018 roku Romain Dumas wygrał Pikes Peak International Hill Climb (USA) ustanawiając rekord przejazdu górskiej trasy, którą pokonał wciągu 7 minut i 57,148 sekund. Trzy tygodnie później francuski kierowca podczas „Goodwood Festival of Speed” w południowej Anglii uzyskał najlepszy czas w kategorii samochodów elektrycznych – 43,86 sekund. Teraz do tych osiągnięć dołączył trzeci rekord na Północnej Pętli toru Nürburgring.

W porównaniu z przejazdami na Pikes Peak oraz w Goodwood do wyzwania jakim jest Północna Pętla Volkswagen Motorsport przygotował wyścigowego ID.R w krótszym czasie – w ciągu pięciu miesięcy.

„W najnowszej wersji ID.R elementy aerodynamiki w większym stopniu zestrojono pod kątem uzyskania dużych prędkości niż maksymalnego docisku do podłoża” – wyjaśnił François-Xavier Demaison, dyrektor techniczny. „Bogaty program jazd testowych na symulatorze i na prawdziwym torze pozwolił dostroić ID.R do jedynych w swoim rodzaju warunków na Północnej Pętli. Dotyczyło to przede wszystkim zawieszenia, systemu zarządzania energią elektryczną oraz wyboru odpowiednich opon”.

 

vw.press-bank.pl, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA