UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Elektryczny Volkswagen ID.4 zwyciężył w 17 edycji międzynarodowego konkursu World Car Awards. Nagrody w konkursie przyznawane są przez jury, które składa się z ponad 90 dziennikarzy motoryzacyjnych z 24 krajów. Jurorzy wybierają najbardziej innowacyjne modele dostępne na rynkach. W tym roku Volkswagen planuje dostarczyć klientom około 150.000 egzemplarzy ID.4. Co roku ma się też pojawiać przynajmniej jeden nowy model elektryczny producenta z siedzibą w Wolfsburgu.

Tytuł World Car of the Year 2021 dla ID.4 cieszy nas szczególnie. Nie tylko dlatego, że jest to jeden z najważniejszych konkursów samochodowych na świecie, ale również dlatego, że jury uhonorowało tym samym świetną koncepcję i doskonały zespół konstruktorów. Pierwszy model z rodziny ID. dostępny na kluczowych rynkach – w Europie, Chinach i w USA – przewodzi naszej elektrycznej ofensywie na świecie – powiedział Ralf Brandstätter, CEO marki Volkswagen Samochody Osobowe.
Samochody, które kwalifikują się do konkursu World Car of the Year muszą być produkowane w co najmniej 10.000 egzemplarzy rocznie i oferowane na co najmniej dwóch kontynentach.

Tytuł World Car of the Year to wielki sukces całego zespołu. Skonstruowaliśmy samochód, który rozpoczyna przejście do elektromobilności w najważniejszym na świecie segmencie kompaktowych SUV-ów i zapewnia doskonałą wszechstronność w codziennym użytkowaniu. Dzięki temu modelowi oraz ID.3 i kolejnym z rodziny ID. tworzymy innowacyjną elektryczną mobilność. Taką, której każdy może doświadczyć – dodał Thomas Ulbrich, Członek Zarządu ds. Rozwoju w marce Volkswagen.

Jurorzy konkursu szczególnie docenili przyjazność ID.4 dla środowiska, która objawia się brakiem lokalnej emisji CO2, a także innowacyjne rozwiązania zastosowane w tym modelu jak np. wyświetlacz Head-Up z rozszerzoną rzeczywistością. ID.4 wyznacza również standardy w zakresie cyfryzacji. Samochód bezprzewodowo może otrzymywać nie tylko regularne aktualizacje oprogramowania, ale również nowe funkcje. Volkswagen jest pierwszym producentem w segmencie aut popularnych, który od lata tego roku będzie oferować taką możliwość.
W tym roku Volkswagen planuje dostarczyć na świecie około 150.000 egzemplarzy ID.4. E-ofensywa jest głównym elementem strategii ACCELERATE. Co roku niemiecki koncern planuje wprowadzać na rynek co najmniej jeden nowy model elektryczny.

Źródło: na podstawie Volkswagen

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY