UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

media.vw.com, electrek.co, materiały własne

Na styczniowych targach motoryzacyjnych w Detroit Volkswagen ujawnił prototyp w pełni elektrycznego busa, nawiązującego stylistyką do legendarnego „Ogórka” z lat 50.

Teraz poznaliśmy oficjalnie termin premiery wersji produkcyjnej nowego EV – podczas Pebble Beach Concours d’Elegance odbywającego się w ramach kalifornijskiego Monterey Car Week prezes niemieckiej marki, Herbert Diess poinformował, że I.D. BUZZ  trafi do salonów w 2022 r.

„Po prezentacji na targach w Detroit i Genewie, otrzymaliśmy olbrzymią liczbę listów i maili od klientów, którzy pisali: „Proszę zbudujcie ten samochód”. Nasz mikrobus od dawna był częścią kalifornijskiego stylu życia. Teraz przywracamy go do życia ponownie, tym razem jako pojazd elektryczny”.

Volkswagen zakomunikował w Detroit, że I.D. BUZZ pojawi się na rynku w kilku wersjach.

Pierwsza, wyposażona w napęd na wszystkie koła, otrzyma dwa silniki, potężny zestaw baterii o pojemności 111 kWh, będzie dysponować mocą 374 KM, rozpędzie się od 0 do 100 km/h w ok. 5 sekund i osiągnie prędkość maksymalną rzędu 160 km/h. Samochód przejedzie ok. 435 km na jednym ładowaniu.

Druga, słabsza, jednosilnikowa wersja, zostanie wyposażona w zestaw baterii o pojemności 83 kWh, jej moc wyniesie 272 KM a zasięg – ok. 320 km.

W nawiązaniu do tradycji słynnego poprzednika, I.D. BUZZ będzie dostępny również w odmianie służącej do przewozu towarów.

Eckhard Scholz, prezes działu samochodów użytkowych w Volkswagenie, powiedział:

„Oprócz wersji minibus, w naszej ofercie pojawi się również I.D. BUZZ Cargo – zapewniający zero-emisyjny transport towarów. Z autonomicznym sterowaniem na poziomie 3 to idealna koncepcja elektrycznego vana, szczególnie przy dostarczaniu przesyłek i innych dóbr w centrach miast”.

Podobnie jak w prototypie, w wersji produkcyjnej  I.D. BUZZ baterie zostaną zamontowane pod podłogą pojazdu. Elementy napędu elektrycznego nie zajmują zbyt wiele miejsca, samochód cechuje ponadto długi rozstaw osi i krótkie zwisy nadwozia.

Jak poinformował Diess:

„Pojazd wygląda z zewnątrz jak kompaktowy, komercyjny van, mimo że w środku oferuje podobną ilość miejsca co duże SUVy”.

Do 2025 r. producenci należący do Grupy Volkswagena mają zaprezentować 30 nowych modeli samochodów elektrycznych.

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY