UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Luksusowa marka Hyundaia Genesis ujawniła szczegóły technologii i wyposażenia SUV-a GV60 – pierwszego modelu elektrycznego opartego na platformie E-GMP Grupy. 800-woltowy samochód elektryczny zostanie wprowadzony na rynek w trzech wariantach. Auto potrafi rozpoznać twarz właściciela, zapina też samoczynnie pasy w trakcie kolizji.

Premierowe zdjęcia Genesis opublikowano już w sierpniu zaznaczając, że będzie on zbudowany na dedykowana dla elektryków platformie E-GMP (Electric-Global Modular Platform), która ma wyznaczać kierunek elektryfikacji marki. Litera „G” w GV60 oznacza Genesis, a „V” wszechstronność pojazdu.

Genesis na platformie Grupy

Luksusowy Genesis to trzeci samochód elektryczny oparty na E-GMP po Hyundaiu Ioniq 5 i Kia EV6. GV60 to drugi elektryczny model marki po Electrified G80, ale pierwszy oparty na wspomnianej platformie. Będzie oferowany jako standardowy model z napędem na tylne lub wszystkie koła, a także jako model wyczynowy z napędem x4. Każdy model jest wyposażony w akumulator o pojemności 77,4 kWh znany z Kia EV6. Ma być ładowanym prądem stałym przy mocy do 350 kW.

GV60 to pierwszy dedykowany model EV o najbardziej dynamicznym designie, reprezentujący elektryfikację Genesis. To ma być nasz standard luksusowych pojazdów elektrycznych z potężnymi osiągami i wyborem kluczowych funkcji dla indywidualnego klienta – powiedział Jay Chang, prezes Genesis.

Zasięgi szacunkowe

Standardowy model RWD (Rear Wheel Drive – napęd na tylną oś ) wyposażony jest w silnik o maksymalnej mocy 168 kW i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm. Genesis podaje maksymalny zasięg na 451 kilometrów. Standardowy model z napędem na cztery koła (AWD/4WD) ma silnik o mocy 160 kW na tylne koła i 74 kW na przednie koła, a jego łączna moc wynosi 234 kW. Maksymalny moment obrotowy 605 Nm i maksymalny zasięg 400 kilometrów. Genesis precyzuje, że dane dotyczące zasięgu oparte są na szacunkach z wykorzystaniem koreańskiego systemu certyfikacji pojazdów elektrycznych (przy 19-calowych kołach).

Turbo na 10 sekund

W wariancie wyczynowym GV60 ma dwa silniki o mocy 160 kW na przednie i tylne koła, które mają zapewnić całkowitą moc 320 kW, maksymalny moment obrotowy 605 Nm i maksymalny zasięg 368 kilometrów. Crossover coupé posiada tryb doładowania, który na krótki czas zwiększa maksymalną moc. Przycisk trybu doładowania na kierownicy aktywuje dodatkową moc na dziesięć sekund. Dzięki temu pojazd może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,0 sekundy. Dla kierowców „szukających jeszcze bardziej dynamicznych wrażeń z jazdy” dostępny jest również tryb driftu, który ma na celu optymalizację rozdziału siły napędowej i układu hamulcowego z myślą o ekstremalnie sportowej jeździe.

Dostarczyciel prądu

Wracając do podstawowych cech GV60: pojazd z napędem akumulatorowym wykorzystuje system szybkiego ładowania 400/800 V, który według producenta „podnosi napięcie dostarczane przez ładowarkę z 400 do 800 woltów”. Jednocześnie na odpowiednich stacjach ładowania możliwe jest ładowanie prądem stałym do 350 kW. Jak zapewni producent ładowanie od 10 do 80 procent SoC trwa zaledwie 18 minut. Moc ładowania AC to 11 kW, a dodatkowo GV60 może również dostarczać energię do zewnętrznych odbiorników prądu – o mocy 3,6 kW.

Inteligentne ładowanie

Baterie Genesis są powiązane z systemem nawigacji, a tym samym z lokalizacją stacji szybkiego ładowania i ma na celu optymalne przygotowanie zasobnika energii do procesu ładowania. Po drugie, posiada ulepszony system rekuperacji („Inteligentny System Regeneracji 2.0”), który automatycznie ocenia dane o ruchu drogowym i informacje z mapy nawigacyjnej w celu optymalnego odzyskiwania energii. Dostępny jest również tryb i-Pedal dla „jazdy jednym pedałem”, który można aktywować za pomocą manetek zmiany biegów, aby ustawić różne poziomy hamowania.

Kondycjonowanie akumulatora

Charakteru temu luksusowemu modelowi dodaje wygląd zewnętrzny. Smukła sylwetka GV60 ma podkreślić jego wysoką wydajności oraz dynamikę. Przód GV60 ma konstrukcję zoptymalizowaną wyłącznie dla pojazdu elektrycznego. Progresywne lampy dodają z kolei autu „osobowości”. Szersza i bardziej sportowa kratka została umieszczona pod lampami, aby podkreślić dynamiczne osiągi GV60, ale i zwiększyć wydajność chłodzenia akumulatorów wysokonapięciowych w podwoziu.

GV60 to pierwszy model wyposażony w funkcję kondycjonowania akumulatora, która zarządza temperaturą akumulatora w celu zapewnienia optymalnych warunków.

Paleta kolorów

We wnętrzu GV60 kierownica ma dwa duże ekrany połączone w jedną całość. Poniżej prawego ekranu systemu informacyjno-rozrywkowego znajduje się pasek z przyciskami sterowania klimatyzacją i niektórymi podstawowymi funkcjami informacyjno-rozrywkowymi. Jeśli chodzi o konsolę środkową to w sposób wyraźny oddziela on miejsca kierowcy i pasażera.

GV60 jest dostępny w 11 kolorach, w tym w czterech nowych kolorach: Sao Paulo Lime, Hanauma Mint, Atacama Copper i Atacama Copper Matte.

Tkaniny z PET

Aby uczynić GV60 „bardziej zrównoważonym”, poszczególne części są tworzone z materiałów przyjaznych dla środowiska i pochodzących z recyklingu. Siedzenia, podłokietniki w drzwiach, podłokietniki konsoli i pady są wykonane ze skóry roślinnej. Pokrowce siedzeń i środkowe wykończenia drzwi wykonane są z tkanin wykonanych z przędzy pochodzącej m. in. z przetworzonych butelek PET.

Twarz otworzy auto

Ciekawostką jest funkcja Face Connect (jedno z wielu nowoczesnych rozwiązań). Pozwala ona pojazdowi rozpoznać twarz kierowcy w celu zablokowania lub odblokowania drzwi bez użycia kluczyka. Kierowcy muszą tylko dotknąć klamki drzwi i pokazać swoją twarz kamerze na słupku B. Funkcja może zarejestrować dwie twarze.

Samochód posiada ponadto wiele aktywnych systemów bezpieczeństwa. Między innymi Multi-Collision Brake (MCB) automatycznie aktywuje hamulec, jeśli kierowca chwilowo straci kontrolę nad pojazdem po pierwszej kolizji. Pre-aktywny przedni pas bezpieczeństwa chroni pasażerów, zapinając pas bezpieczeństwa z wyprzedzeniem w przypadku napotkania niebezpiecznej sytuacji.

Źródło: własne, hyundaimotorgroup.com

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY