UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Producent z Bolechowa poinformował, że dostarczy 16 dwuprzegubowych Solarisów Trollino 24 do floty słowackiego przewoźnika Dopravný Podnik Bratislava. Zamówione pojazdy (wartość kontraktu podpisanego w wyniku wygranego przetargu wyniosła ok. 17 mln euro), to pierwsze ponad 24-metrowe trolejbusy Solarisa, które pojawią się na tamtejszym rynku. Auta, które mogą być zasilane z trakcji lub własnych baterii trafią na ulice stolicy Słowacji w roku 2023.

Na duże natężenie

W połowie roku 2023 Solaris Trollino 24 zadebiutuje na ulicach Bratysławy. Dopravný Podnik Bratislava (DPB) na drodze przetargu wybrał firmę Solaris jako dostawcę 16 dwuprzegubowych trolejbusów. Słowacki przewoźnik jest pierwszym klientem, który zdecydował się na zakup najdłuższego w ofercie pojazdu Solarisa. W listopadzie zeszłego roku DPB testował 24-metrowy trolejbus w ruchu miejskim, na wszystkich liniach. Z powodu rokrocznie rosnącej liczby pasażerów, przewoźnik stanął przed koniecznością zwiększenia możliwości przewozowych niektórych z linii. Pojemny trolejbus okazał się dobrym rozwiązaniem dla metropolii z trasami o dużym natężeniu ruchu pasażerskiego.

Przycisk zmieni tryb

Dwuprzegubowy trolejbus marki Solaris miał swoją premierę w 2019 roku, na targach Busworld w Brukseli. Napęd trolejbusu stanowią dwa silniki trakcyjnie o mocy 160 kW każdy. Dodatkowe baterie trakcyjne, umieszczone na dachu drugiego wagonu, ładowane będą podczas jazdy z trakcji trolejbusowej. Dzięki nim Trollino będzie jechać również bez zewnętrznego zasilania. Kierowca za pomocą jednego przycisku będzie mógł przełączać trybu jazdy z trybu sieci trakcyjnej na tryb baterii trakcyjnych.

Wszechobecny monitoring

Ponad 24-metrowe trolejbusy zabiorą na pokład 160 pasażerów, w tym 60 na miejscach siedzących. Nad drzwiami, zamontowanymi w układzie 2-2-2-2-2 znajdą się bramki liczące pasażerów. W innowacyjnym modelu jest, jak podkreśla producent wiele udogodnień, wpływających na komfort podróżowania i bezpieczeństwo. Przewoźnik Dopravný Podnik Bratislava zdecydował się standardowe rozwiązania, takie jak tablice kierunkowe, klimatyzacja, bezprzewodowy Internet, wewnętrzne oświetlenie LED czy ogólnodostępne porty ładowania USB. O dodatkowe wsparcie pracy kierowcy oraz zwiększone bezpieczeństwo podróżujących zadba system monitoringu, na który składać będzie się 7 kamer zewnętrznych oraz 9 monitorujących wnętrze pojazdu.

Klienci w 18 państwach

Dopravný Podnik Bratislava jest pierwszym przewoźnikiem, który zdecydował się powiększyć swoją flotę o dwuprzegubowe Solarisy Trollino 24. Solaris Bus & Coach to jeden z największych producentów trolejbusów w Europie. Firma wprowadziła do swojej oferty te bezemisyjne pojazdy w 2001 roku. Od tego momentu producent dostarczył ponad 1700 trolejbusów do swoich klientów w 18 państwach Europy.

Źródło: na podstawie solarisbus.com/pl/

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY