UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Rewolucja carsharingowa na ulicach polskich miast trwa od kilku dobrych lat. Wiele wskazuje na to, że idea współdzielenia pojazdów wchodzi właśnie na nowy, szerszy poziom dostępności. W Warszawie powstał pilotażowy projekt hubu mobilności, który w jednym miejscu umożliwia wypożyczenie na minuty – samochodu Traficara, skutera Blinkee.city lub hulajnogi Dott. W planach jest uruchomienie kilkuset takich punktów we wszystkich największych miastach w Polsce.

Do wyboru do koloru

Hub mobilności to specjalnie zaprojektowany obszar parkingowy kumulujący bogatą ofertę współdzielonych środków transportu – od hulajnogi, przez skuter po samochód. Dodatkowo huby posiadają ładowarki do ładowania pojazdów elektrycznych. Dzięki takiej „pigułce” rozwiązań carsharingowych każdy użytkownik ma szanse szybko i komfortowo odnaleźć preferowany pojazd.

Pierwszy, testowy hub mobilności powstał na warszawskim Służewcu przy kompleksie biurowym Adgar Plaza przy Postępu 15. W ramach obszaru przeznaczonego dla pojazdów współdzielonych znajdują się 4 miejsca parkingowe dla samochodów Traficara. Można tutaj wynajmować i dokonywać zwrotu pojazdów, co znacznie podnosi komfort dojazdu do obiektu zlokalizowanego w bardzo strefie bardzo ograniczonej miejskiej przestrzeni parkingowej. To również możliwość upłynnienia ruchu w mieście poprzez ograniczenie liczby prywatnych samochodów w i tak już bardzo zakorkowanych obszarach.

Jest jeden będzie kilkaset

Hub przy Postępu jest pierwszym tego rodzaju rozwiązaniem powstałym z inicjatywy dostawców usług carsharingowych i organizacji promujących współdzielenie. Docelowo w planie inicjatorów jest kilkaset hubów we wszystkich największych miastach w Polsce.

– Z perspektywy idei carsharingu hub jest idealnym rozwiązaniem wpisującym się w ideę współdzielenia – pozwala korzystać z pojazdu dokładnie wtedy, kiedy jest on potrzebny, umożliwia wymienne korzystanie z jednego samochodu znacznej liczbie osób i co kluczowe istotnie poprawia miejską mobilność. Korzystanie z hubu zyskuje dodatkowy walor w postaci zabezpieczonego miejsca parkingowego. To zdecydowana poprawa komfortu korzystania z samochodu na minuty, która – jesteśmy o tym przekonani – dodatkowo zachęci do tej formy podróżowania – mówi Konrad Karpiński, Dyrektor Operacyjny w firmie Traficar.

Zdaniem ekspertów sieć hubów to nieodłączny element innowacyjnej miejskiej infrastruktury. O ich obecność przy rozwijających się nieruchomościach komercyjnych, mieszkaniowych czy kluczowych kompleksach miejskich jak dworce i obiekty użyteczności publicznej zabiegają również samorządy. Z ich perspektywy specjalnie zaprojektowane obszary parkingowe istotnie poprawiają atrakcyjność przestrzenną miasta oraz płynność ruchu na ulicach zmniejszając liczbę prywatnych samochód na rzecz współdzielonych.

Źródło: na podstawie  Traficar

 

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY